בהובלת האוזר: הוקם מטה מאבק לקיצור ימי הבידוד

יו"ר וועדת חוץ וביטחון ממשיך לאחוז בדעה של קיצור ימי הבידוד כחלק ממתווה היציאה מהסגר על פי שתי הצעות: קיצור מ-14 יום ל-12 יום או קיצור ל-10 ימים בכפוף לבדיקה שלילית

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 17:12 ל בתשרי התשפא

בהובלת האוזר: הוקם מטה מאבק לקיצור ימי הבידוד
מספר ימי הבידוד יקוצרו? אילוסטרציה, צילום: הדס פרוש, פלאש 90

נציגי ענפים שונים במשק, קיימו היום (א') דיון בו הוחלט להקים מטה לתמיכה במאבקו של יו״ר ועדת החוץ והביטחון חבר הכנסת צבי האוזר לקיצור ימי הבידוד. בדיון הציפו המשתתפים את הקשיים שנוצרו בעקבות ימי הבידוד הארוכים, בין היתר סגירת עסקים לתקופות ארוכות ועד קריסת עסקים וסגירה לצמיתות בשל כניסתם של כל העובדים לבידוד ארוך שלא לצורך.

בעוד במדינות רבות במערב החליטו לקצר את ימי הבידוד, ישראל עדיין מחייבת 14 ימי בידוד, כשלטענת מטה המאבק מדובר בהחלטה ללא כל הצדקה בריאותית או כלכלית. נכון לנתוני האוצר בחודש ספטמבר, עלות המשק מכלל הבידודים עומדת על 2.6 מיליארד שקל. קיצור ביומיים של ימי הבידוד יחסוך כ-750 מיליון שקל. במידה והחוק יתוקן והממשלה תיאלץ לשאת בעלות חלק מימי הבידוד – תיתוסף עלות תקציבית ישירה של כ-300 מיליון שקל. 

חבר הכנסת האוזר ממשיך לדרוש מהממשלה להחליט על קיצור ימי הבידוד כחלק ממתווה היציאה מהסגר על פי שתי הצעות: קיצור מ-14 ימים ל-12, או קיצור ל-10 ימים בכפוף לבדיקה שלילית. 

בנוסף עלתה בדיון סוגיית התשלום לעובדים שיצאו לבידוד והנטל הגדול על המעסיקים. בתום הדיון הוחלט להקים את מטה המאבק המשותף לכל הגורמים לקיצור ימי הבידוד, המהלך הנדרש לאיזון נכון בין הצורך בשמירה על הבריאות לבין הצלת הכלכלה הישראלית.