הרב עמיחי אליהו: "לזרוק את "שבתון" לפח"

הקריאה הגיעה בעקבות שיתוף המאמר של הרב בני לאו להתמודדות עם סוגיית הלהט"בים במגזר הדתי. הרב אליהו טען: "המאמר שמעודד להט"בים ומשכב זכור הופיע השבת כמאמר מרכזי, כמובן עם צבעים "עליזים" בהתאם. כל זה באיצטלה של עלון פרשת השבוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 16:21 ל בתשרי התשפא

הרב עמיחי אליהו: "לזרוק את "שבתון" לפח"
הרב עמיחי אליהו. קורא לזרוק את העלון לפח, צילום: מדף הפייסבוק של עמיחי אליהו

בשבת האחרונה פרסם העלון "שבתון" את עיקרי המסמך של הרב בני לאו בו הציג עקרונות להתמודדות עם בני ובנות הקהילה הלהט"בית. מי שלא אהב את הכנסת הדברים לתוך עלון השבת הוא הרב עמיחי אליהו, שטען כי "עלון שבת שמכניס בתוכו דברים שהם בניגוד מובהק לרוח הזוגיות בתורת ישראל צריך להגיע ישר לפח".

המאמר של הרב לאו מתוך עלון השבת

המאמר של הרב לאו מתוך עלון השבתצילום: עלון "שבתון"

הרב אליהו כתב את הדברים בחשבון הפייסבוק שלו: וטען כי "המאמר של ד"ר הרב בני לאו שמעודד להט"בים ומשכב זכור הופיע השבת בגליון "שבתון" כמאמר מרכזי, כמובן עם צבעים "עליזים" בהתאם. כל זה באיצטלה של עלון פרשת השבוע בראשית בה קראנו "ודבק באשתו", "זכר ונקבה בראם" "ויקרא שמם אדם".

"רבני קהילות, גבאים!" הכריז הרב אליהו, "לקראת פרשת נח, שימו לב ש"שבתון" לא מתכנן לנו תוכן ברוח 'כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ'", והבהיר כי "עלון שבת שמכניס בתוכו דברים שהם בניגוד מובהק לרוח הזוגיות בתורת ישראל צריך להגיע ישר לפח. אם העלון הזה עדין מגיע לבית הכנסת שלכם".

במאמר שפרסם הרב בני לאו במוצאי שמחת תורה, התייחס רבה לשעבר של קהילת רמב"ן וראש מיזם 929, לסוגיות הסבוכות בהקמת משפחה עבור להט"בים, ברוח ההלכה, ובהשתלבות בקהילה הדתית-לאומית, ומציע שורה של פתרונות לנושאים הנפיצים הללו.