נתניהו: "יוצאים מהסגר באחריות - דוחה את הטענות על שיקולים פוליטיים"

ראש הממשלה טען בפתח ישיבת הממשלה, כי כל ההחלטות התקבלו בתיאום מלא עם גורמי המקצוע במשרדים השונים. נתניהו התייחס לערים האדומות ואמר: "נשמור שם על כתר - קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 16:01 ל בתשרי התשפא

נתניהו: "יוצאים מהסגר באחריות - דוחה את הטענות על שיקולים פוליטיים"
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא דברים היום (א') בפתח ישיבת הממשלה ברקע ההקלה בהנחיות ובהגבלות. "היום אנחנו מתחילים את היציאה שלנו מהסגר. אנחנו יוצאים הפעם מהסגר בזהירות ובאחריות, בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים וע"י משרד הבריאות, כולל לגבי הערים האדומות. בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינוי במתווה שהוגש לנו ע"י המומחים, ואני דוחה בתוקף את הטענות על השיקולים הפוליטיים. לא היו שום שיקולים כאלה, וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך". 

"ההחלטות שקיבלנו על הסגר על יציאה איטית ומדורגת", אמר נתניהו, "הן החלטות לא פשוטות, אבל אלה החלטות אחראיות, וכך עלינו להמשיך לנהוג. אני מצפה מכולם לעמוד יחד, מאחורי ההחלטות שקיבלנו, ומאחורי ההחלטות שעוד נקבל".

ראש הממשלה התייחס למצב בערים בהן ישנה תחלואה גבוהה ושיטת הפעולה שתמשיך במטרה להוריד את מספר החולים. "בערים האדומות נשמור על כתר, עד שגם הן תורדנה את נתוני התחלואה והערים הללו יהפכו לירוקות. אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרבה מקיימים אחריהן, אבל יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן. אני מבקש מכם כולכם מלאו אחר ההנחיות, הן מצילות חיים, ויחד נוכל להסיר את הסגר ולהפוך גם אתכם כולכם לתושבי ערים ירוקות".

נתניהו הודיע כי ייכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך לדון בשלבים הבאים של המתווה והוסיף כי "ביקשתי משר האוצר לגבש תכנית סיוע נוספת לעובדים ולעסקים שנשארים בסגר בערים האדומות. אני מברך על העבודה המהירה בגיבוש המתווה. המטרה שלנו ברורה: לא להשאיר אף אחד מאחור".

ראש הממשלה התייחס למותם של שני אחים "לבית משפחת בוזגלו, שמעון וימין, לאחר שחלו במחלת הקורונה. הם נפטרו חדר ליד חדר בהפרש של פחות משעה. זהו עוד מקרה מזעזע שמראה עד כמה המחלה הזאת קשה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת בוזגלו בשעתה הקשה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן