נציב שירות המדינה חזר בו: תוקם ועדה לבחירת פרקליט המדינה

הנציב הרשקוביץ חזר בו מהודעתו הקודמת ואישר להקים ועדה לבחירת פרקליט מדינה חדש, בעקבות מכתב ששלחו לו היועמ"ש מנדלבליט ושר המשפטים ניסנקורן. ""בשל הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה וחשיבותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/10/20 09:40 ל בתשרי התשפא

נציב שירות המדינה חזר בו: תוקם ועדה לבחירת פרקליט המדינה
פרופ' דניאל הרשקוביץ, צילום: פלאש 90

נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, חזר בו ואישר הבוקר (א') את הקמת ועדת האיתור למינוי פרקליט המדינה. הנציב שינה את עמדתו ובמכתב ששלח אמש ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ולשר המשפטים אבי ניסנקורן, כתב הרשקוביץ כי ההחלטה הגיעה לאור מכתביהם של השניים.

עוד כתב הרשקוביץ כי השתכנע מחוות דעתו של מנדלבליט, המאפשרת לקיים את הוועדה גם בהשתתפות מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, ולא מנכ"ל קבע, ולכן החליט לאפשר זאת "בשל הנסיבות החריגות והמצב המיוחד וחסר התקדים, בשים לב למאפייני המשרה וחשיבותה".

"קראתי בעיון את מכתבו של שר המשפטים ואת מכתבך שבסמך", כתב הרשקוביץ, "אין ספק ביחס לחשיבות הרבה שאני רואה לאיוש תפקידים משמעותיים בשירות המדינה. לכן, מבלי להתעלם מהקושי האמור לעיל, מתוך חובתי להבטיח את הפעולה התקינה של המערכות השלטוניות, החלטתי לאשר בשלב זה את פרסום המשרה ובחינת עמידת המועמדים בתנאי הכשירות לתפקיד".

נזכיר כי בתחילת החודש יו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי הורה לניסנקורן לקדם את תהליך המינוי של פרקליט מדינה, ובמקביל לקדם גם מינוי קבוע למפכ"ל המשטרה. נושאים שעומדים במוקד הוויכוח הפוליטי בין מפלגות הליכוד וכחול לבן.  ביום שלישי בשבוע שעבר, שלח הרשקוביץ מכתב לניסנקורן ובו טען כי לא ניתן להקים בעת הזו ועדת איתור לפרקליט המדינה, משום שאין כיום מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום.

שר המשפטים בירך את החלת הנציב: "אני מברך על החלטת נציב שירות המדינה להתניע את הליכי האיתור למינוי פרקליט המדינה. זו ההחלטה הנכונה והמתבקשת לטובת אזרחי ישראל ולתפקודה התקין של מערכת אכיפת החוק. אני בטוח שוועדת האיתור תעבוד באופן מקצועי ונטול פניות, ותמליץ על האדם הראוי ביותר לתפקיד".