האם הישיבות התיכוניות והאולפנות ייפתחו כבר בשבוע הבא?

הפנימיות בישיבות התיכוניות ובאולפנות של החינוך הדתי לאומי עשויות להיפתח כבר בשבוע הבא, תוך ניצול סעיף המחריג את הפנימיות. חלק מהמוסדות כבר הודיעו לתלמידים ולהורים על חזרה ללימודים במתווה קפסולות, וחלקן הודיעו כי לא יחזרו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/10/20 19:16 כז בתשרי התשפא

האם הישיבות התיכוניות והאולפנות ייפתחו כבר בשבוע הבא?
פנימיה, צילום: shutterstock

האם החינוך הדתי לאומי צפוי לנצל סעיף בחוק, ולפתוח את הישיבות התיכוניות והאולפנות בהן יש פנימיות, כבר ביום ראשון הקרוב? בשל הלחץ הכבד של הח"כים החרדיים לפתיחת הישיבות כבר בשבוע הבא, כדי שלא להשאיר אלפי בחורי ישיבות ללא מסגרות, מסתמן כי ישיבות ובהן פנימיות יוכלו להיפתח, במתווה שיאושר. על פי דיווח ב-ynet, ממונה הקורונה במגזר החרדי, האלוף במיל' רוני נומה, אמר אמש בתדרוך לתקשורת החרדית כי "אם רוצים לקחת סיכון, ניקח אותו בישיבות שבהן פנימיות".

יוצאים מהסגר: גני הילדים ייפתחו, יתאפשר איסוף עצמי ממסעדות

נראה כי בחינוך הדתי לאומי, או לפחות בחלקים ממנו, החליטו לקחת גם כן את הסיכון, ולפתוח את המוסדות תוך ניצול הסעיף שיאפשר פתיחת מוסדות עם פנימיות, וחלק מהישיבות התיכוניות והאולפנות צפויות להיפתח כבר ביום ראשון. הערב (ה'), עם סיום ישיבת קבינט הקורונה, דיווח עמית סגל כי הישיבות והאולפנות צפויות להיפתח בשבוע הבא.

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, התייחס לנושא בתדרוך לתקשורת שקיים הערב, ואמר כי המוסדות יישארו סגורים, וכי הדיווחים בנושא אינם נכונים. מנגד, בחלק מהישיבות כבר הודיעו להורים על חזרה ללימודים בשבוע הבא.


(הצהרת שר הבריאות אדלשטיין, הערב)

בישיבה התיכונית בסוסיא כתבו להורים: "סוסיאים יקרים. ברינה ובתפילה, בהכרת תודה ובחרדת אחריות הננו שמחים לבשרכם על חזרה לישיבה  ביום שני ב- 15:00 (הסעות כרגיל). ההגעה לשבוע שלם, מי שמשתחרר לא חוזר. בהכשר התו הסגול (לא לשכוח מלאי מסכות). אנו מחכים לאישור סופי ממשרד החינוך האם נחזור כולנו יחדיו או רק קפסולה אחת".

עם זאת, בחלק מהמוסדות כבר הודיעו להורים כי לא יחזרו ללימודים, על אף מה שמסתמן כהחרגה. לחדשות כיפה נודע כי בישיבת 'נווה שמואל' באפרת התקבלה החלטה שהלימודים יימשכו בזום כל עוד לא מאשרים חזרה מלאה לתיכונים.

במקביל, במרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא הודיעו הערב להורים כי נכון לעכשיו המוסדות לא ייפתחו. בהודעה מטעם הרשת נכתב כי "למרות שחלק ממוסדות הרשת רשאים לחזור ללמוד ביום א', על פי המתווה שהוכן על ידי המנהל לחינוך התיישבותי, שאושר על ידי משרד הבריאות למוסדות שיש להם פנימיה והתלמידים לא חוזרים לבתיהם מדי יום, הודיעה הרשת כי בשלב זה היא משהה את פתיחת המוסדות מחדש, ותבחן את כל ההשלכות של חזרת התלמידים מבחינה חינוכית ובריאותית.

"הנהלת הרשת מציינת כי המתווה שהוכן על ידי משרד החינוך, הושג לאחר עבודה מאומצת ואחראית של ראשי המנהל לחינוך התיישבותי, אנשי חינוך ואנשי רפואה שדאגו לבריאות התלמידים גם ברמה הפיזית ולא פחות, ברמה הנפשית".

גם רשת החינוך "נעם-צביה" הודיעה הערב להורים כי מוסדותיה לא ייפתחו: "ברשת החינוך 'נעם-צביה' שומרים על הבריאות ולא לוקחים סיכונים, גם לא בספק ספיקא של פיקוח נפש", נאמר בהודעה. "בריאותם ושלומם הפיזי של התלמידים הינם במעלה ראשונה ואנו לא נעגל פינות בכל הקשור לכך. הרשת תמשיך להוביל את החינוך התורני ציוני תוך שמירה על שלומם הפיזי של התלמידים. ראשי הרשת וראשי המוסדות יושבים, חושבים, בוחנים את כל הצדדים החינוכיים מתוך רצון עז של תלמידינו ללמוד ומורינו ללמד קודם כל תורה, כמובן, מול כל הקשיים. עם יד על הדופק בצורה בטוחה בעז"ה נחזור לשגרת לימודים מלאה ועד אז הלימודים ימשכו כסדרם באמצעי ההוראה הדיגיטליים". נמסר להורים.

"סיכון גדול במצב התחלואה הנוכחית"

השר לענייני ירושלים, רפי פרץ, קרא לישיבות ולאולפנות שלא לפתוח את שעריהן. פרץ כתב כי הדבר קורה "מהר מדי, מקל מדי וסיכון גדול מאוד במצב התחלואה הנוכחי. הציבור הדתי לאומי הקפיד בצורה מופלאה על ההנחיות, אסור לחזור על טעויות הגל הראשון ולפתוח בצורה מהירה. אתנגד לזה בממשלה".

גם ח"כ אופיר סופר (ימינה) קרא שלא לפתוח את הלימודים בפנימיות: "קורא לשר החינוך לבחון מחדש את המתווה ואופן ביצוע החזרת הישיבות התיכוניות והאולפנות ללימודים", כתב סופר. "הימים, החולים והנפטרים מחייבים אותנו לנהוג באחריות יתרה ולהישמר על נפשותינו מאוד".