נתניהו בפתח ישיבת הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

קבינט הקורונה מתכנס בשעה זו לדון בדרכי היציאה מהסגר, כאשר הנושאים העיקריים הם: אופן החזרת מערכת החינוך לפעולה סדירה, השארת הגבלות על הערים האדומות ושיקום המשק

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 15:06 כז בתשרי התשפא

נתניהו בפתח ישיבת הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"
מובילים את ישיבת הקבינט. גמזו ונתניהו, צילום: Hadas Parush/Flash90

בזמן הירידה בכמות הנדבקים מדי יום, יחד עם אחוז הבדיקות החיוביות שממשיך לרדת, קבינט השרים לקורונה מתכנס בשעה זו. ברקע - בחינת הקלה בהגבלות, יציאה מהסגר בערים הירוקות, השארת ההגבלות על מוקדי התחלואה ואופן החזרת מערכת החינוך לפעילות. 

"הסגר עד לרגע זה הוא הצלחה אדירה" פתח ראש הממשלה, "אנחנו רואים ירידה בכל הנתונים, ירידה עקבית וברורה. אנחנו רוצים להתכנס למדדים שהציעו לנו ע"י משרד הבריאות והמומחים, כדי שנוכל להתחיל בהקלה ההדרגתית בתנאי הסגר הנוכחיים. אנחנו צריכים לעשות זאת באופן כזה שלא נפגוש סגר נוסף בעוד שבועיים-שלושה. לכן היציאה צריכה להיות מודרגת, אחראית, זהירה ונשלטת". 

נתניהו התייחס לכך שישראל היא בין המדינות הראשונות להתמודד בהצלחה עם הגל השני של הקורונה. "אין ספק שעד לרגע זה יש כאן הצלחה, הצלחה שכבר מתחילים לדבר עליה ולהסתכל עליה במדינות אחרות, באירופה בעיקר, ששם התחלואה עברה כבר אותנו בכמה מדינות, והם כרגע מתלבטים בשאלה שאנחנו התלבטנו והכרענו בה – כן לעשות סגר, כן להוריד את המספרים מהר. אבל עכשיו האתגר הגדול שלנו הוא להמשיך את הירידה בלי להביא להתפרצות חדשה ועלייה חדשה". 

חובשים מסכות ברחוב. אילוסטרציה

חובשים מסכות ברחוב. אילוסטרציהצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

"בכל מקרה, אני גם רוצה לציין שהירידה הדרמטית תוך שלושה שבועות, של התחלואה קשורה גם לעטיית המסיכות". ציין ראש הממשלה, "זה קשור גם לעובדה שחלקים גדולים יותר של הציבור, לפי כל ההתרשמויות והנתונים שמגיעים אלינו, עוטים מסיכות - וזה משנה הכל. זה חייב גם להישמר בהמשך. תפקידנו כמנהיגי ציבור גם להמשיך לקרוא לציבור למלא אחר הכללים, ובראשם עטיית מסיכות ושמירת מרחק".

הנושאים העיקריים שצפויים לדון עליהם ולעורר התנגדות בקרב השרים, הם ההגבלות שיישארו על הערים האדומות, גם אחרי הורדת הסגר בשאר המדינה, והאופן בו מערכת החינוך תחזו לפעילות. פרופ' גמזו ציין הבוקר (ה') כי הוא מעריך שילדי הגיל הרך (6-0) יחזרו למסגרות כבר בתחילת השבוע הקרוב. 

גורמים במשרד הבריאות מעריכים כי אחרי היציאה מהסגר, הערים שבהם רמות התחלואה הגבוהות ביותר, יישארו תחת הגבלות קשות. ברשימה נמצאות כרגע שמונה ערים בלבד, כאשר רובן המוחלט משויך למגזר החרדי.הערים הן: נתיבות, בני ברק, רכסים, ביתר עילית, אלעד, בית שמש, קריית מלאכי, אופקים, רמלה, מודיעין עילית ושכונת רמת שלמה בירושלים.