גנץ לנתניהו: "תחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון"

ראשי כחול לבן ויש עתיד התייחסו בנאומים שלהם במליאה לראש הממשלה כאשר לפיד אמר לנתניהו: "נכשלת, הגיע זמנך ללכת". שר הביטחון התייחס לדיווחים על עסקת F-35 ואמר: כל עוד אני בתפקיד - עליונות ישראל תישמר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 14:06 כז בתשרי התשפא

גנץ לנתניהו: "תחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון"
בני גנץ. , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כחלק מאישור ההסכמים עם האמירויות, אמר יושב ראש האופוזיציה יאיר לפיד: "הגיע הזמן למנהיג שיעשה הסכם שלום פה בבית, בין הישראלים". אמר לפיד, ופנה לראש הממשלה, "אדוני, הגיע זמנך ללכת". שר הביטחון בני גנץ, בחר לקרוא לנתניהו ולחברי הליכוד "לחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון". 

"ההסכם עם האמירויות הוא הישג יפה" אמר ח"כ יאיר לפיד, "זוהי האמת. אבל אנחנו חיים כאן. לא במפרץ הפרסי. יש לנו משבר כאן, פה בבית. ופה בבית הכישלון שלך בניהול המשבר הוא מחדל שהמדינה לא ידעה כמותו. הגיע הזמן למנהיג שיעשה הסכם שלום פה בבית, בין הישראלים. אדוני, הגיע זמנך ללכת".

"נכשלת במתן דוגמא אישית בסגר", האשים יו"ר האופוזיציה את ראש הממשלה, "נכשלת במינוי בכירים ובהתפטרות כל צמרת האוצר בגללך. נכשלת, אם בכלל ניסית אי פעם, באיחודו של עם ישראל בשעתו הקשה. במקום להנהיג את אזרחי המדינה, גרמת להם לשנוא ולכעוס אחד על השני".

שר הביטחון בני גנץ, שעלה לנאום אחרי לפיד בירך על חתימת ההסכם "מברך את ראש הממשלה שבחר לצעוד בדרך השלום. שינוי התפיסה שהוביל הממשל האמריקאי, יירשם בספרי ההיסטוריה של המזרח התיכון".

"קורא לאבו מאזן - ידנו מושטת לשלום" 

בעקבות הדיווחים על עסקת מטוסי F-35 מארצות הברית לאמירויות כחלק מההסכם, הודיע גנץ כי "במזרח התיכון התבצעו ויתבצעו עסקאות נשק.  אני אומר בצורה ישירה, ללא הסתרה, ללא עקיפה וללא קריצה, כל עוד אני שר הביטחון, עוצמתה ועליונותה הצבאית של ישראל באזור יישמרו, יתחזקו ויתבססו".

גנץ פנה לפלשתינים ואמר: "קורא לאבו מאזן ובעיקר לדור הצעיר של הפלסטינים - ידינו מושטת, הגיעה העת שתצטרפו למסע השלום, במקום לשקוע בביצת הסרבנות". 

יו"ר כחול לבן התייחס למתקפות של ראש הממשלה וחברי הליכוד על גורמים במערכת המשפט ואמר: "אני קורא לראש הממשלה ולחבריו לחדול מעיסוק אובססיבי במערכות השלטון ששנינו מופקדים עליהן ולהתייחס אליהן כאילו יושבים בהן אויבי העם. עלינו למנות את האנשים שיובילו את המדינה ביחד איתנו - במשטרה, בפרקליטות, במשרד האוצר, לתת להם לשרת את הציבור- ולהפסיק את ההסתה נגדם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן