פרסום ראשון: חודש הארגון של עזרא נדחה לקיץ

הנחיות משרד הבריאות והקושי לקיים את הפעילויות כנדרש, גרמו לתנועת הנוער הוותיקה ביותר, לדחות את חודש השיא לקיץ. בבני עקיבא החליטו לקיים את הפעילויות בזמנן הקבוע ובאריאל מאחדים את שבת הארגון של הבנים והבנות. תנועת עזרא: להד"ם

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 15/10/20 20:51 כז בתשרי התשפא

פרסום ראשון: חודש הארגון של עזרא נדחה לקיץ
חודש הארגון נדחה לקיץ. תנועת עזרא, אילוסטרציה, צילום: תנועת עזרא

פרסום ראשון: בגלל הקורונה, תנועת עזרא דוחה את חודש הארגון לחודשי הקיץ. ההחלטה מגיעה רגע לפני המועד המקורי בו אמור היה להתחיל חודש השיא של תנועת הנוער. במקביל, החליטו בתנועות אריאל ובבני עקיבא שלא לדחות את חודש הארגון, ולקיים אותו בזמנו, כפי שתוכנן. 

בפגישה שנערכה ביום שלישי האחרון, בין הנהלת מוסדות החינוך הממלכתי דתי (החמ"ד) לראשי תנועות הנוער, המליצו בחמ"ד לכל תנועות הנוער, להעביר את חודש הארגון שאמור להתחיל בשבועות הקרובים - לקיץ, זאת בשל הרצון לקיים את הפעילויות ללא מגבלות הקורונה. תנועות הנוער "אריאל" ו"בני עקיבא" סרבו בנימוס להצעה, ומצאו פתרונות משלהם. מפרוטוקול הישיבה, שהגיע לידי "כיפה", מסתבר שדווקא מזכ"ל תנועת "עזרא" שאול דה - מלאך, הסכים לרעיון, ולראשונה, חודש הארגון של תנועת עזרא ייערך בקיץ.

מזכ"ל התנועה, דה מלאך

מזכ"ל התנועה, דה מלאךצילום: תנועת עזרא

מזכ"ל בני עקיבא, יאיר שחל, ציין במהלך הדיון כי "חודש תשרי היה חודש פעיל בעשייה של הנוער. כל המערכות פעלו פיזית או וירטואלית. גם מסע סוכות היה וירטואלי. התקיימו שיעורי לימוד מקוונים שהשתתפו בהם אלפי לומדים". אפשר להעריך כי הפעילויות שבוצעו בבני עקיבא בתקופת החגים שימשו מעין פיילוט לחודש ארגון, ולכן הוא לא נדחה. 

דביר עמיאור, מזכ"ל אריאל אישר את הדברים ואמר לכיפה כי "מפרוץ מגפת הקורונה, קיבלנו החלטה בתנועת אריאל שלא רק שלא מקטינים את הפעילות, מבטלים או דוחים אותה - אנחנו מייצרים עוד תוכן ועוד פעילות". 

החליטו שלא לדחות את חודש ארגון. מזכ"ל אריאל - דביר עמיאור, ומזכ"ל בני עקיבא - יאיר שחל

החליטו שלא לדחות את חודש ארגון. מזכ"ל אריאל - דביר עמיאור, ומזכ"ל בני עקיבא - יאיר שחלצילום: תנועת אריאל, יונתן סינדל/פלאש 90

בעקבות הפגישה, הודיעה תנועת אריאל כי יידחו את שבת הארגון של סניפי הבנים לשבת פרשת "וישלח", שבת הארגון של סניפי הבנות. "בדרך כלל, יש אולם אחד בכל עיר שבו אפשר לעשות מופעים", מסבירים בתנועה, "ולכן אי אפשר שהבנים והבנות יעשו את שבת הארגון יחד. השנה אנו מניחים שבכל מקרה לא יתאפשר לעשות הופעות באולמות, ולכן אין בעיה לאחד את השבתות. אנו נערכים לשינוי ובהתאמת מערכי הפעילות, בהכשרת המדריכים, הקומונרים והקומונריות".

"היערכות מעוררת הערכה והשראה"

בשיחה עם "כיפה", מאשרת ראש החמ"ד, שוש נגר, את הכוונה בתנועת עזרא לדחות את חודש הארגון, ומוסיפה כי למרות ההמלצה לדחות את חודשי הארגון בכלל התנועות, היא בטוחה שתנועות הנוער ישמרו על ההנחיות כמצופה: "הם עושים הכנות נפלאות למפגשים מקוונים. יש להם הערכות מעוררת הערכה והשראה", אמרה נגר.

בתגובה לדברים אומרים בבני עקיבא כי "התנועה נמצאת בתהליכים הסופיים לבניית התכנית המלאה לקראת שבת וחודש הארגון הקרובים. התכנית כוללת את הנושא השנתי "קול קרא והלכתי", דרכי העברה ופעילות המותאמים לימי הקורונה וכן את התאריכים המדויקים של שבת וחודש הארגון. הודעה מסודרת הכוללת את כל האמור תצא בתחילת השבוע הבא". 

בתנועת עזרא נמסר בתגובה לכתבה: "צר לנו שאתם עוסקים בזוטות במקום להציף את הבעיות הרבות בעקבות הקורונה. אבל אם כבר שאלתם, לא היו דברים מעולם". 

פרוטוקול סיכום הישיבה

פרוטוקול סיכום הישיבהצילום: כיפה