יאיר שחל: האחריות על כל אחד מאיתנו

בליל הושענא רבה מבקש מזכ"ל תנועת בני עקיבא לשמור על ההנחיות. "אני מתחנן לכולם, בואו נעשה את הכל כדי שהמבוגרים ושהעתיד שלנו יהיה טוב שמח ומלא חיים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 20:16 כ בתשרי התשפא

יאיר שחל: האחריות על כל אחד מאיתנו
יאיר שחל, צילום: יחצ

לכבוד הושענא רבה, אושפיזו של דוד המלך, פגשנו את מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא, יאיר שחל לשיחה על החגיגות בצל הקורונה.  "המעשים שלנו הם שמכריעים את העולם כולו, ואת עצמנו - לחיים טובים ובריאים בכל שנה ובמיוחד בשנה המיוחדת הזו" אומר שחל כשהוא מתכוון לחיים בצל נגיף הקורונה.

"בחג נידונים על המים, על החיים - להיות נידונים על החיים, זה לא לבקש שמישהו אחר יעשה את הזה. להיות נידונים על המים, זה לעשות דברים - שיזיזו את המציאות למקום של מים חיים, למקום של דוד מלך ישראל חי וקיים" מסביר שחל ומדגיש שהאחריות היא על כל אחד ואחד מאיתנו.  

"שמחת התורה הגדולה תהיה כשאנחנו נעשה את הדברים בצורה בריאה ונכונה. נשמור על כל הכללים של הריחוק. נצא להתפלל בחוץ עם מסכה, נרקוד רק עם עצמנו.  אנחנו עושים את זה - כי יש לנו מצווה גדולה של נשמרתם מאוד לנפשותיכם - זו מצווה מהתורה.  נכון היינו אם כל הסבים והסבתות היו נמצאים איתנו בחג השמחה היתה גדולה, אבל לא עשינו את זה כי רצינו לשמור עליהם.

"זה לא גזרה שמישהו גזר, זה בידנו"  מדגיש שחל את האחריות העצומה שנמצאת בידיו של כל אחד מאיתנו. "להקפיד ללכת עם מסכה, לשמור על מרחקים, לא לצאת ואם יוצאים אז להיות בחוץ ולא בפנים. כל הדברים האלה תובעים מאיתנו - להגיד אנחנו אחראים, אנחנו רוצים להיות נידונים בבית הדין הזה, שהדיינים ידונו את העולם לכף זכות בגלל המעשים שלנו. בגלל שנקיים את מצוות ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. זה ההושענה רבה שלנו - להיות ערבות עם ענווה, מחוברים למים, זזים ברוח, אבל מחוברים ומקובעים. ויודעים שאנחנו אחראים. זה ביידנו!

את דברים מסיים שחל בבקשה "אני מתחנן לכולם, בחג שבו אנחנו נדונים על המים, בחג שאנחנו שמחים בשמחת התורה, בואו נעשה את הכל כדי שהמבוגרים ושהעתיד שלנו יהיה טוב, שמח ומלא חיים. ולכן הקפידו על שלושה דברים פשוטים: לשמור על ההנחיות, ללכת עם המסכות ולהקפיד על הריחוק הנכון כדי שנוכל לחזור לחיים טובים ולשלום"