הכנסת מאשרת את ההסכם עם איחוד האמירויות: צפו בשידור הישיר

הסכמי הנורמליזציה עם איחוד האמירויות מגיעים לאישורם בכנסת. ראש הממשלה יציג את פרטי ההסכם. ראש הממשלה שיציג את פרטי ההסכם הבהיר: "אין ויתור על שטחים בהסכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/10/20 11:12 כז בתשרי התשפא

הכנסת מאשרת את ההסכם עם איחוד האמירויות: צפו בשידור הישיר
נתניהו יציג את פרטי ההסכם, צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון

הסכמי הנורמליזציה, "הסכמי אברהם" יאושרו היום (ה') במליאת הכנסת. ראש הממשלה נתניהו, שצפוי להציג את פרטי ההסכם, הבהיר בפתח דבריו: "אנו מביאים הסכם שלום – אין בו מכתבי צד סודיים, אין בו נספחים עלומים. אנחנו מהדקים את יחסינו עם איחוד האמירויות, ואנחנו עושים זאת במקביל למאבק הבלתי-פוסק שלנו בקורונה".

"אומרים ששלום עושים עם אויב" המשיך נתניהו והבהיר, "לא – שלום עושים עם מי שחדל להיות אויב. שלום עושים עם מי שרוצה בשלום ולא עם מי שנשאר מחויב להשמדתך. למשל, כל עוד חיזבאללה ממשיך לשלוט בפועל בלבנון, לא ייתכן שלום אמת עם מדינה זו".

נתניהו ינאם במליאת הכנסת

ראש הממשלה נאם בפתח ישיבת המליאה שתאשר את ההסכם. צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

ראש הממשלה הסיר את אחד החששות העיקריים סביב ההסכם והתייחס לסעיפי ההסכם. "ההסכם עם איחוד האמירויות אינו מותנה במשא ומתן עם הפלסטינים, שלושה דברים מייחדים אותו: ראשית, אין בו שום ויתור על שטחים, על חבלי מולדת שלנו. שנית, זהו שלום חם בין עמים. שלישית, להסכם זה מרכיב כלכלי אדיר. יש בו פוטנציאל עצום לקשרי מסחר, השקעות, מדע, חדשנות, תעופה, תיירות. כל זה מפורט בהסכם שלפניכם". 

לסיכום, פנה נתניהו לחברי הכנסת ואמר: "לפני 2,700 שנה התנבא הנביא עמוס: "בַּיּוֹם הַהוּא אָקִים אֶת סֻכַּת דָּוִיד הַנֹפֶלֶת". פלא התקומה של עם ישראל הוא עדות לכוח החיים שמפעם בנו. לא נכנענו לאימי ההיסטוריה. חזרנו למולדתנו. בנינו את ארצנו. רוממנו את מדינתנו למקום הראוי לה בין האומות. קרני האור של ישראל יוסיפו בעזרת ה' לתת תקווה לאנושות כולה – תקווה של ברכה, תקווה של שגשוג, תקווה של שלום".