צה״ל הורה על אטימת חדרו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל

לאחר שבג"ץ מנע את הריסת בית המחבל, צה"ל הורה לאטום את חדר שבו התגורר המחבל נד'מי אבו-בכר. תנועת אם תרצו: "הריסת חדר בלבד אינה רק לעג לרש כי אם תמריץ לטרור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/10/20 18:14 כו בתשרי התשפא

צה״ל הורה על אטימת חדרו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל
עמית בן יגאל ז"ל, צילום: דובר צה"ל

היום (ד') נמסר למשפחת המחבל נד'מי אבו-בכר, צו המורה על החרמה ואטימה לחדר שבו התגורר. המחבל ביצע את הפיגוע בו נפל לוחם צה״ל סמל-ראשון עמית בן יגאל ז״ל במהלך פעילות מבצעית ביום 12 במאי 2020. ההחלטה לאטום את החדר בו התגורר המחבל התקבלה בהתאם לפסיקת בית המשפט העליון אשר ביטל את צו ההחרמה וההריסה שהוצא ביחס לבית המחבל, תוך שקבע כי שמורה הסמכות להמיר את צו ההריסה בצו לאטימת החדר בו התגורר המחבל.

תנועת "אם תרצו" מסרה בתגובה לצו ההחרמה: "הריסת חדר בלבד אינה רק לעג לרש כי אם תמריץ לטרור. כעת כל מחבל פוטנציאלי יודע שהמחיר שישלם על הריגת חייל צה"ל הוא אטימה זמנית של חדר בבלוקים. אוי לעם ישראל שאלו הם שופטיו". עוד נאמר בתגובה כי "זהו יום עצוב למדינת ישראל. דמו של הלוחם עמית בן יגאל ז"ל זועק מן האדמה".

כזכור לפני שבוע, בג"ץ דחה את בקשת הממשלה לקיים דיון נוסף על הריסת בית המחבל שהרג את לוחם גולני, סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל. נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, כתבה בהחלטתה כי "ההלכה הייתה ונותרה כי מודעותם או מעורבותם של בני משפחה במעשי המפגע - הגם שהיא נושאת משקל – אינה מהווה בשום אופן שיקול המכריע את הכף".