עוד שר שמפר הנחיות: השר אביטן שימש כרב בחתונה

הערב השתתף השר לשירותי דת בחתונה, עם עשרות משתתפים, בה הוא משמש כרב המחתן. הרב נצפה כאשר הוא נכנס לבית יחד עם החתן והעדים על מנת לחתום על הכתובה, ולאחר מכן יצא לערוך את החופה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 20:46 כה בתשרי התשפא

עוד שר שמפר הנחיות: השר אביטן שימש כרב בחתונה
שר הדתות יעקב אביטן , צילום: Orelc-cc-by-sa

רשימת הבכירים שמפרים הנחיות הולכת וגדלה: הערב (ג') נחשף בחדשות 13 כי בשיא משבר הקורונה, השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן משתתף הערב בחתונה ובה עשרות אנשים מעבר למותר. על פי הנחיות הקורונה, מותרת השתתפותם של עד 20 איש אולם בפועל מדובר באירוע בו נמצאים מעל  60 איש במקום. השר אביטן הגיע למקום זמן רב לפני תחילת החתונה, השתתף בטקס הכתובה ולמרות שראה שכמות המשתתפים חורגת מהמותר נשאר באירוע כדי לקיים את הטקס.

השר מצטרף לשורת בכירים המפרים את הסגר בהם, השרה גילה גמליאל, ראש השב"כ וח"כ מיקי לוי. לאור הפרת ההנחיות רבים גינו ודרשו לפיטורים של הבכירים ובעיקר כלפי השרה גמליאל. בין המגנים היה השר אריה דרעי שאמר בראיון לערוץ הכנסת: "אצלי זה לא היה קורה", מיד לאחר שנשאל כיצד יפעל אם מדובר בשר ממפלגתו שלו, והוא דחה זו בטענה כי השאלה היפותטית בלבד.  אלא שהערב מתבדה השר דרעי, היות והשר אביטן הוא מינוי מטעם ש"ס.

מלשכתו של שר הדתות הרב יעקב אביטן, נמסר: "אני מצר צער רב על השתתפותי בחתונה הערב. הגעתי לחתונה לרבע שעה, טעיתי בשיקול דעת ואני מכה על חטא".

מלשכתו של יו״ר שס, השר אריה דרעי, נמסר: ״שמעתי כעת על החתונה שבה השתתף שר הדתות הרב יעקב אביטן. זה מעשה חמור. נזפתי בשר אביטן על הפרת ההנחיות החמורה. דין שווה לכולם. חברי הממשלה מחוייבים לשמור על כל ההנחיות״.