בדרך להקלות? קבינט הקורונה מתכנס לדיון על הקלות בסגר

לאחר שעלתה האפשרות כי קבינט הקורונה ייפגש רק ביום חמישי, נפגשו ראש הממשלה, שר הבריאות ושר הביטחון וקבעו דיון כבר הערב. בדיון הקבינט יבדקו את האפשרות להאריך את תקנות החירום, אך גם לאשר הקלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 17:41 כה בתשרי התשפא

בדרך להקלות? קבינט הקורונה מתכנס לדיון על הקלות בסגר
?, צילום: Israel Sellem

בהתייעצות שהתקיימה לפני זמן קצר, עמדו ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ויועצים נוספים על הקושי לקבל כבר עתה החלטות על הקלות בסגר, מאחר שהתחלואה עדיין ברמה גבוהה ומכיוון שעדיין לא ניתן להעריך את השפעות ארועי חג סוכות ושמחת תורה. על כן, בהתייעצות שהתקיימה בין ראש הממשלה, שר הביטחון, שר הבריאות ושר המדע, הוחלט לכנס היום את קבינט הקורונה שידון בנתוני התחלואה, בתכנית יציאה מסודרת לפי שלבים וקריטריונים. 

כזכור ראש הממשלה נתניהו הודיע הבוקר (ג') מעוניין לדחות את הדיון לחמישי, הודיע בסוף כי הוא חוזר בו וכבר הערב יתקיים דיון בקבינט. שר הביטחון בני גנץ הודיע כי הוא מתנגד לדחייה כזו: "הדיון באסטרטגיית היציאה אינו סובל דחייה נוספת", אמר גנץ. "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס, חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות". 

נתניהו מבקש לדחות את הדיון בקבינט הקורונה לחמישי, גנץ מתנגד

גם פרוייקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס לנושא בעת ביקורו בירושלים ואמר כי אם בכל מקרה "לא יתקבלו היום החלטות סופיות בעניין ההקלות". בנוסף אמר שאם הדיון באמת היה נדחה בסופו של דבר אז משרד הבריאות היה נאלץ להאריך את הסגר. גמזו התייחס למצב התחלואה בארץ ואמר: "אחרי שלושה שבועות של סגר יש עדיין 3,000 חולים בתנאים של סגר הדוק. נשארו עוד שלושים ערים אדומות בהם יש קושי לרדת ברמת התחלואה".  

הדיון הערב יעסוק באסטרטגיית היציאה מהסגר וקבלת ההחלטות לגבי התחלת פתיחת המשק, והאם להאריך את תקנות החירום בעוד מספר ימים. בהתאם לנתונים ומגמות התחלואה, ביום חמישי ידון הקבינט האם לבצע מהלך מקדמי בשבוע הבא במסגרתו יפתחו עסקים קטנים ללא קהל, טייק אוואי ופתיחת מסגרות הגיל הרך.