עלות הרכב החדש והמשוריין של שרה נתניהו: יותר ממיליון שקלים

אשת ראש הממשלה זוכה לרכב שאף אישה לפניה לא זכתה. סקודה סופרב חדשה ומשוריינת שיוצרה בהזמנה מיוחדת. רכבים דומים הוזמנו לבכירים נוספים בהם ראשי הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ואהוד ברק

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 14:40 כה בתשרי התשפא

עלות הרכב החדש והמשוריין של שרה נתניהו: יותר ממיליון שקלים
סקודה סופרב, צילום: shutterstock

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, צפויה לקבל בימים הקרובים רכב מסוג סקודה סופרב, חדש ומשוריין בהזמנה מיוחדת. הרכב נמצא כבר בדרכו לישראל יחד עם כמה רכבים דומים שהוזמנו לבכירים נוספים, בהם אהוד אולמרט ואהוד ברק. מומחי מיגון רכב מעריכים כי עלות רכב כזה עומדת על כ-1.5 מיליון שקלים. כך פורסם ב-ynet. עד היום לא הוקצה רכב משוריין לנשות ראש הממשלה. במקרה הצורך - תקופות רגישות או יעדים מיוחדים, הוסעו הנשים ברכב משוריין. זאת הפעם הראשונה שהוקצה רכש משוריין שישמש רק את אשת ראש הממשלה.

לפני כשנתיים, בנימוק של צורך ביטחוני, פנה אגף הביטחון במשרד ראש הממשלה לחשב הכללי באוצר בבקשה לאשר רכישת רכב ממוגן לאשת ראש הממשלה. הבקשה נתקלה בהתנגדות בשל העלות הכבדה אך מאוחר יותר אושרה. על פי הפרסום, שרה נתניהו טענה בעבר כי לא ביקשה רכב ממוגן וכי לא הייתה מודעת לעניין.

כדאי לציין כי שרה, יאיר ואבנר נתניהו לא מאובטחים על-ידי השב"כ, אלא על-ידי יחידת "מגן" במשרד ראש הממשלה. עד היום הסיע משרד ראש הממשלה את אשת ראש הממשלה בכלי רכב שונים ממאגר רכבי השרד, בדרך כלל ברכב של דרג שר. משרד ראש הממשלה אינו מגדיר את כלי הרכב המשרתים את שרה נתניהו כ"רכב צמוד" לרעיית ראש הממשלה והיא אינה נדרשת לשלם "זקיפת הטבה" שמופחתת מהמשכורת לכל אזרח במדינה, המקבל רכב צמוד.

בעקבות הפרסום כתב ראש הממשלה בעמוד הפייסבוק שלו את הודעת השב"כ בנושא: "אין מדובר ברכב חדש שנרכש עבור משימת אבטחת רעיית ראש הממשלה. מדובר ברכב אחד מתוך שורת רכבים שהוזמנו לפני 3 שנים, המיועד להחליף צי רכבים ממוגנים עבור אישים מאובטחים. מדובר בהחלטה מקצועית של שב"כ ואגף הביטחון במשרד רה"מ - למאובטחים אין כל חלק בקבלת ההחלטות בעניין". לאחר הדברים תקף גם את התקשורת על פרסום שווא: "תקשורת השמאל שוב משחירה ושופכת את דמה של רעייתי שרה, כפי שהיא עושה מדי יום כבר יותר מ-20 שנה. אני לא מכיר הרבה אנשים שהיו עומדים במסע צייד כל כך נוראי במשך שנים, אבל אני יודע היטב שהציבור כבר יודע להבחין בין האמת לבין השקר".

שרה נתניהו

שרה נתניהו. בקרוב תקבל רכב משוריין?צילום: יונתן זינדל, פלאש 90