חיל הים: לוחם לא היה זכאי לבדיקת קורונה - עשרות נדבקו

לוחם בספינת הטילים אח"י להב חש לא בטוב, אך לא היה זכאי לבדיקת קורונה על פי נהלי חיל הרפואה. הוא נבדק על חשבונו - ונמצא חיובי. עד כה 36 אנשי צוות בספינה נמצאו חיוביים לנגיף

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 14:30 כה בתשרי התשפא

חיל הים: לוחם לא היה זכאי לבדיקת קורונה - עשרות נדבקו
ספינת חיל הים - אח"י להב, צילום: Ilan Rom CC BY-SA 4.0 - ויקיפדיה

חלם בצה"ל. לוחם בספינת חיל הים 'אח"י להב' נדבק בקורונה, אך על פי נהלי חיל הרפואה הוא לא היה זכאי לבדיקה, ונאלץ לבצע אותה על חשבונו. על פי דיווח הבוקר (ג') בגלי צה"ל, הלוחם חש ברע, אך על פי הנהלים בצה"ל לא היה זכאי לבדיקת קורונה. 

הלוחם יצא הביתה והלך לבצע בדיקה פרטית על חשבונו, בעלות של מאות שקלים. הוא נמצא חיובי בבדיקה, ורק אז נבדקו שאר החיילים בצוות הספינה. נכון להיום, על פי הדיווח, 36 מהם נמצאו חיוביים לקורונה, ועוד עשרות נמצאים בבידוד.

למקרה המדובר מצטרף מקרה נוסף של הדבקה המונית במחנה 80, שממשיך עדיין להתרחב, וכן דיווחים על הדבקות המוניות בבא"ח נח"ל, בחטיבת כפיר וביחידת דובדבן, שם נדבקו חיילים לאחר שהתפללו במבנה סגור ביום הכיפורים, בניגוד להנחיות.

היערכות המשטרה לסגרצילום: דוברות המשטרה

אמש דווח בגלי צה"ל על ביקורת חריפה שמתחו גורמים בחיל הרפואה על נהלי הבדיקות בצה"ל: "רוב הבקשות לבדיקות קורונה נדחות כדי לחסוך. כדי להשיג בדיקה בצה״ל צריך כמה תסמינים ועד שמאשרים כל חולה מדביק אחרים. חיל הרפואה מגביל לאלף בדיקות ביום שצריך פי 2. מה הטעם בעוצר יציאות אם לא מאשרים בדיקות ומספר החולים רק עולה?", אמר הגורם. נכון להבוקר יש בצה"ל 1,192 מקרים מאומתים של קורונה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כל צוות ספינת אח"י להב נדגמו בבדיקות קורונה. מתוך כלל הבדיקות, 36 נמצאו חיוביות לנגיף, רובן של צוות הספינה ומיעוטן של מפליגים נוספים. לחיילים המבקשים לקיים תקופת בידוד מחוץ לביתם ניתנת האפשרות לשהות במתחם ייעודי באחד מבסיסי הזרוע".