מעל 100 חיילים נדבקו בקורונה בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר

אירוע הדבקה חמור התפרץ בבסיס הטירונים של כפיר, מדובר באירוע ההדבקה הגדול ביותר בצה"ל. דובר צה"ל: "האירוע מטופל ומתוחקר על ידי המפקדים בהתאם לנהלי חיל הרפואה וצה״ל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 13:29 יח בתשרי התשפא

מעל 100 חיילים נדבקו בקורונה בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר
טירונים בחטיבת כפיר. ארכיון, צילום: Noam Moskowitz/FLASH90

התגלה אירוע ההדבקה הגדול בצה"ל, למעלה מ-100 חיילים מבסיס הכשרת הטירונים של חטיבת כפיר, נדבקו בנגיף הקורונה. על פי פרסום של מעריב אמש התרחשה התפרצות קורונה חמורה בבסיס הטירונים של חטיבת כפיר, כאשר מעל 100 נדבקים אובחנו כחיובים לנגיף. מדובר באירוע ההדבקה הגדול ביותר בצה"ל מאז התפרצות הנגיף בישראל.

בשלב זה נמסר מדובר צה"ל: "במהלך השבועות האחרונים התגלו כ-100 חיילים חיוביים לנגיף הקורונה בבא״ח כפיר. החיילים מפונים לכפר המחלימים". עוד נמסר מדובר צה"ל כי "האירוע מטופל ומתוחקר על ידי המפקדים בהתאם לנהלי חיל הרפואה וצה״ל, תוך דאגה לבריאות החיילים והמשרתים בחטיבה". מדובר באירוע הדבקה המוני שני בתוך בסיס בצה"ל, ואף גדול יותר מקודמו שארע בבסיס בה"ד 1 להכשרת קצינים בצה"ל.

כזכור, התגלו בחודש שעבר בבסיס בה"ד 1, שתי חולות קורונה. השתיים לא דיווחו כי חלו בנגיף והגיעו לבסיס בעקבות כך נשלחו עשרות חיילים לבידוד, זאת בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לאחר שהתבצעו בדיקות אפידמיולוגיות, התברר כי 30 חיילים נוספים נדבקו בנגיף, בעקבות כך הרמטכ"ל הורה לפתוח חקירה בנושא, בסופה יוטלו עונשים. עם סיום החקירה הודיע סגן הרמטכ"ל על סדרת עונשים בהם: מפקד בה״ד 1 יקרא לשיחה, שתי הצוערות שלא דיווחו על הופעת תסמיני המחלה הודחו.