גדי גבריהו לכיפה: "נמשיך בפעילות. שייחנקו המנוולים"

יו"ר תג מאיר נסע לביקור בכפר בידיה בשומרון ורכבו נשדד כשחזר לביתו. למרות האירוע שעבר, מצהיר גבריהו כי הוא וחבריו בארגון ימשיכו בפעילותם, ומגיב לשמחים לאידו: "אם זה מה שטוב לאנשים, מי אני שאשבית את שמחתם?"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 13/10/20 14:10 כה בתשרי התשפא

גדי גבריהו לכיפה: "נמשיך בפעילות. שייחנקו המנוולים"
גדי גבריהו, צילום: תג מאיר

בדיווח שהתקבל אתמול (ב') במוקד המשטרה, על שוד רכב בכביש 505 סמוך לבידיה שבשומרון, לא היה שום דבר חריג. בתקופה האחרונה ישנם מקרים רבים של שוד רכבים ביהודה ושומרון בידי פלשתינים. מאוחר יותר התברר כי זהותו של הנשדד הייתה חריגה: מדובר בגדי גבריהו, יו"ר ארגון "תג מאיר" ואביו של מנכ"ל "שוברים שתיקה", אבנר גבריהו. 

פלשתינים שדדו את רכבו של יו"ר ארגון "תג מאיר"

"אתמול מלאו שנתיים לרצח עאישה א-ראבי, אמא לשמונה ילדים, ונסעתי לבקר את יעקוב א-רבי בישוב בידיה", סיפר גבריהו לחדשות כיפה. "נרצחה או נהרגה, זה נמצא בדיון משפטי. עאישה נרצחה ליד רחלים בכביש 60 מאבן שפגעה בראשה. אנחנו בקשר עם יעקוב א-ראבי מאז שזה קרה. מכיוון שמצבו הנפשי לא הכי טוב נסעתי לבקר אותו כמחווה של סולידריות".

"יצאתי מבידיה, נסעתי לכיוון ברקן, ובאמצע הדרך, יותר לכיוון בידיה – רכב פלשתיני נסע מאחורי וביים סוג של תאונה. הוא נתן לי מכה ועצרתי בצד. יצאנו החוצה וכאילו בדקנו את הפגיעות ברכב. תוך כדי שאנחנו מסתכלים, 'החבר' רץ לאוטו, נכנס לרכב, הסתובב וברח. ניסיתי קצת להיאבק איתו אבל הבנתי שזה לא הרעיון הכי טוב בעולם. הרכב הפלשתיני נסע לכיווני, כאילו אומר 'אל תנסה לעצור אותי' או משהו כזה וברח גם הוא. משם הלכתי ברגל לכיוון השער הצפוני של אזור התעשייה בברקן". 

פורום תג מאיר הוקם לפני תשע שנים. לדבר גבריהו, "בפורום עוסקים בקירוב לבבות, שלום בין העמים ופועלים נגד פשעי שנאה, גזענות, טרור ותגי מחיר מכל כיוון. אנחנו מגיעים גם ליהודים וגם לערבים". באתר האינטרנט של תג מאיר נכתב: "פורום תג מאיר נוסד להשמיע קול של סובלנות, כבוד הדדי ומאור פנים כלפי שכנים, זרים וגרים בתוכנו ולמען נזכור כי גרים היינו בארץ מצרים. פורום תג מאיר יוקיע את מבצעי הפעולות הגזעניות, יתמוך בנפגעים ויפעל לאכיפת החוק על פי חוקי מדינת ישראל והמסורת היהודית שדרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום."

איך אתה מגיב לאנשי ימין ששמחו לאידך?

"תשמע", צוחק גבריהו. "אם מה שטוב לאנשים לשמוח לאידם של אחרים, וזאת השמחה שלהם בחיים – אז מי אני שאשבית את שמחתם?". גבריהו לא נרתע: "יש אנשים טובים ויש אנשים רעים בכל מגזר. לא הטרוריסטים והמנוולים ירתיעו אותנו. יעקוב א-ריבי עבד כקבלן בניין בעיר אלעד, שם קראו לו 'רבי יעקב'. הוא היה תורם כל שבוע כסף לגמ"ח למשפחות נזקקות. אני ראיתי את הקבלות. אין לנו מונופול על הצדיקים והמנוולים, לא לנו ולא להם".

הפרת את הסגר. 

צריך לנהוג במידת הזהירות. לא לקחתי איתי עוד אנשים בגלל הסגר והקורונה. את החוכמה שבדיעבד אני כבר יודע. אנחנו מצווים על 'ונשמרתם לנפשותיכם' תמיד. צריך להיזהר. המשטרה עוד לפני שקיבלה את התלונה שלי, מיד הניחו לי קנס של 500 שקלים שהפרתי את הסגר".

יש לכם נסיעות נוספות שמתוכננות לאזור?

"אנחנו כל הזמן נוסעים. מתחשבים גם בהסגר הבריאותי. במשטרה הניחו לי את הקנס, למרות שאחד מהסעיפים בתקנות מאפשר להגיע אל מי שנמצא במצוקה נפשית. זה מה שאנחנו עושים בין היתר – ביקורי סולידריות. היינו בכוכב השחר אצל משפחת רוזנפלד, היינו אצל משפחת הרב שי אוחיון בניחום אבלים". 

אתם מתכוונים להמשיך בפעילות שלכם?

"ברור, איזו שאלה. קטן עלינו. שייחנקו המנוולים. כמובן שנמשיך כי זה מה שאנחנו חושבים שנכון. צריך הרבה אורך רוח, סובלנות וחמלה שלנו לצער של האחר, גם אם הוא פלשתיני. וגם הפלשתינים לצער שלנו. בלי שום קשר לפוליטיקה, בזה אנחנו בכלל לא מתעסקים".

"אין לנו אופציה אחרת", מסיים גבריהו את דבריו. "בין הירדן לים יש רק שני עמים. לא יעזור לאף אחד: אנחנו לא נזרוק אותם למדבר והם לא יזרקו אותנו לים. נמשיך לחיות אחד ליד השני בכל פתרון פוליטי שלא יהיה. לא נעים להיות בסיטואציה כזאת, מפחיד גם אבל זה לא מה שיעצור אותנו".  

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן