נתניהו מבקש לדחות את הדיון בקבינט הקורונה לחמישי, גנץ מתנגד

ראש הממשלה מעוניין להמתין לנתונים נוספים לפני שיתקבלו החלטות, אך שר הביטחון דוחק לקבל החלטות כבר כעת: "הדיון אינו סובל דחייה נוספת, עסקים קטנים ממשיכים לקרוס"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 13:40 כה בתשרי התשפא

נתניהו מבקש לדחות את הדיון בקבינט הקורונה לחמישי, גנץ מתנגד
נתניהו וגנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

קבלת ההחלטות שוב תידחה לרגע האחרון? ראש הממשלה נתניהו מעוניין לדחות את הדיון הצפוי להתקיים היום (ג') אחר הצהריים, בנושא אסטרטגיית היציאה מהסגר וקבלת ההחלטות לגבי התחלת פתיחת המשק.

"חזרה ללימודים עד גיל 10 - כבר בשלב הראשון"

נתניהו מעוניין בדחיית הדיון כדי לקבל נתונים נוספים, שכרגע אינם ברורים דיים, לגבי מצב התחלואה בישראל ומגמת הירידה שהחלה בימים האחרונים. לעמדה זו שותפים גורמים מסוימים במשרד הבריאות.

מנגד, שר הביטחון בני גנץ הודיע כי הוא מתנגד לדחייה כזו: "הדיון באסטרטגיית היציאה אינו סובל דחייה נוספת", אמר גנץ. "עסקים קטנים ממשיכים לקרוס, חייבים לדון בהחזרת הילדים למסגרות". 


(התדרוך של ראש שירותי בריאות הציבור, אמש)

צוות החוקרים מהאוניברסיטה העברית הציג היום מסמך לגבי נתוני התחלואה, לפיו ניכרת ירידה חדה של נדבקים וחולים קשה, אך יש לבחון אם לא מדובר בהערכת יתר בגלל מיעוט בדיקות יחסי. כך או כך, החוקרים מעריכים כי בשבועיים הקרובים צפויה ירידה משמעותית בעומס בבתי החולים, ומעריכים כי עד סיום הגל הנוכחי, מספר הנפטרים יעמוד על 2,500-3,000 בני אדם. 

בנוסף, על פי דיווח ב'כאן חדשות', המסמך מעלה כי ייקח יותר משבוע לביסוס מקדם הדבקה נמוך הדרוש כדי להגיע לרמות תחלואה נשלטות, וכי ניתן לבצע התאמות מיידיות להקלת הסגר, אך כדי לשמר את הירידה הכללית, יש ליישם הפרדה גיאוגרפית ומניעת מעבר של אנשים ממוקדי התפרצות למקומות עם תחלואה נמוכה, נושא שתכנית הרמזור של ממונה הקורונה גמזו נמנעת מלהתייחס אליו, אלא במקרה של סגר מוחלט על עיר מסוימת.

על פי הנתונים המעודכנים של משרד הבריאות, אמש אומתו כחיוביים לקורונה 3,107 בני אדם, מתוך 47,257 שבוצעו בסך הכל. מספר החולים במצב קשה עומד על 826, ומספר המונשמים עומד על 254. מחצות נפטרו תשעה בני אדם נוספים, ומספר הנפטרים הכולל עומד נכון להבוקר על 2,032 בני אדם.