הרב בזק תוקף את ח"כ אייכלר: "נאום שטנה חמור"

הרב אמנון בזק לא נשאר אדיש לנאום החריף של ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת, נאום בו הוצגה ממשלת ישראל כ"שלטון אנטישמי אכזרי". הרב בזק: "לא ייתכן להתייחס רק למקרים קיצוניים, ובה בשעה לעודד הפרת חוק ולהתעלם מנאצות המופנות כלפי שוטרים דבר יום ביומו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 12:12 כה בתשרי התשפא

הרב בזק תוקף את ח"כ אייכלר: "נאום שטנה חמור"
הרב אמנון בזק, צילום: ישיבת הר עציון

"אנו גאים על היותנו יהודים היודעים איך להעביר לדורות הבאים שהמסורת היהודית ממשיכה בעוז למרות כל הגזירות והניסיונות. מי שצריכים להתבייש אלו אותם שליחי השלטון והממשלה, שיצאו במהלך החג לפוגרום אכזרי שלא זכור כמותו... לא כל השוטרים רצו את זה. יש מהם שליבם נכמר להיות קלגסים ולהוציא יהודים מבתי הכנסת, אבל גזרה המלכות". כך אמר אתמול בנאומם פתיחת מושב החורף של הכנסת, ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה. 

הרב אמנון בזק, ר"מ בישיבת הר עציון, לא נשאר אדיש לדבריו החריפים של ח"כ אייכלר. כך כתב  הבוקר (ג') הרב בזק בחשבון הפייסבוק שלו: "אתמול נישא בכנסת נאום שטנה חמור, שבו ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הציג את ממשלת ישראל כשלטון אנטישמי אכזרי, ואת אלו שהמשיכו להתפלל בבתי הכנסת בתקופת החגים כיהודים הנאמנים הנאנקים תחת גזרות המלכות חומרת הדברים נובעת מכמה כיוונים". 

הרב בזק פירט: "בראש ובראשונה, משום שח"כ אייכלר וחבריו שותפים מלאים לאותו 'שלטון' במשך עשרות שנים, ונהנים ממנעמיו ומעמדות הכוח שלהם בו. אם ח"כ אייכלר חושב על מדינת ישראל כמו הקיצונים שב'נטורי קרתא', ראוי היה שלפחות יהיה לו את היושר לנהוג כמותם ולנתק כל קשר עם השלטון, במקום להיות חלק ממנו ובה בעת להשמיץ אותו כאנטישמי".

"שנית", הוסיף הרב בזק, "חומרת הדברים היא משום שאייכלר הוא נציגה של חסידות בעלזא, שמן הרגע הראשון החליטה שלא להישמע להוראות משרד הבריאות, ובכך תרמה רבות לאחוזי התחלואה והמוות הגבוהים מן המגפה בחברה החרדית".

"מי שממשיך את המסורת היהודית", כתב הרב בזק לאייכלר, "אינם אלו שנטשו את חובת שמירת הגוף והנפש, ובין היתר התעלמו מכך שבראש השנה נדבקו אלפי חולים בבתי הכנסת בקהילות החסידיות, אלא דווקא אלו שהקפידו על מצוות "ונשמרתם מאד לנפשותיכם", וכפי שההלכה מחייבת, נהגו על פי רוב דעות הרופאים. ההשוואה שעשה אייכלר בין המזלזלים בהוראות הבריות לבין קדושי ישראל בכל הדורות שמסרו נפשם על קידוש השם היא חילול זכרם של הקדושים".

הרב בזק טען כי הדברים חמורים עוד יותר מפני שנאמרו ביום בו פורסם שחסידי בעלזא הסתירו את העובדה שהרבי מבעלזא חלה באופן קשה בקורונה, זמן קצר לאחר חתונת נכדו שבה השתתפו אלפים שלא הקפידו על ההנחיות. ובכך הוכח למעשה כי הוא טעה בהתנהלותו וכמעט ששילם על כך בחייו. עוד טוען הרב בזק כי הדברים חמורים עוד יותר מכיוון שהתברר כי לרבי מבעלזא היו אמצעים מיוחדים בטיפול בבריאותו, שאינם עומדים לרשות חסידיו עושי דברו.

על הטענות כלפי משטרת ישראל, כתב הרב בזק: "בהחלט ייתכן שיש מקרים שבהם המשטרה פעלה באופן קיצוני, אולם המפרים בריש גלי את ההנחיות אינם באים בידיים נקיות כשהם מתייחסים לשוטרים כ"קלגסים". השוטרים מסכנים את בריאותם ואולי אף את חייהם כשהם מנסים להציל את מפרי ההנחיות מעצמם, ובה בשעה למנוע את העמסת עול הטיפול במזלזלים על החברה כולה, וכל זה תחת כינויי גנאי חמורים ולעיתים גם פגיעות גופניות. לא ייתכן להתייחס רק למקרים קיצוניים, ובה בשעה לעודד הפרת חוק ולהתעלם מנאצות המופנות כלפי שוטרים דבר יום ביומו".

"מי שתורת ישראל נר לרגליו", סיים הרב בזק, "מוטב שישמע את דבריו של אחד מגדולי תלמידי החכמים בדורנו, הרב אשר וייס שליט"א, שבמכתב שפרסם אתמול כתב, בין היתר: "בושה תכסה פנינו כאשר אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, ובכל יום ויום נפטרים לבית עולמם חולים ממחלה זו, וביניהם אדמו"רים, ראשי ישיבות, מרביצי תורה מופלגים ועמך בית ישראל, ואלפים נאנקים בכאב ובייסורים, ולא נוכל לומר ידינו לא שפכו את הדם הזה. עלינו להחמיר יותר מרשויות הבריאות בארץ... הלא התורה הקדושה לבדה היא נר לרגלנו, ובה נצטווינו 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ".