הרב אמנון בזק על הרב טל: מודה ועוזב - ירוחם

הרב מישיבת גוש עציון הרגיש צער מתגובות השמחה בישיבת תורת החיים אחרי מתן פסק הדין. כעת, אחרי ההתנצלות של הרב שמואל טל הוא אומר: "טוב עשה כשהלך בדרכו של דוד המלך שידע לומר חטאתי לה'"

חדשות כיפה גלעד כהן, חדשות כיפה 08/07/19 12:36 ה בתמוז התשעט

הרב אמנון בזק על הרב טל: מודה ועוזב - ירוחם
הרב אמנון בזק, צילום: ישיבת הר עציון

הבוקר (ב') אמר הרב שמואל טל בקולו כי טעה ונכשל בעניין של "רוח הקודש" בפני תלמידיו בישיבה. הרב אמנון בזק, שהביע צער מצהלות השמחה אחרי מתן פסק הדין בישיבתו של הרב טל אומר כעת, כי הרב טל קיבל על עצמו אחריות ומודה ועוזב - ירוחם.

"אתמול הבעתי צער על התגובות שיצאו מאת הרב שמואל טל ומקורביו לאחר פרסום פסק הדין שלא היה בהן ביטוי של לקיחת אחריות, תיקון ותשובה", כתב הרב בזק בדף הפייסבוק שלו. "והנה, היום מתפרסמת תגובה אחרת לחלוטין, שבה הרב טל, באופן בהיר ומפורש, מודה בטעויות ובכישלונות בפני רבים, הן בנוגע למקרה הספציפי שבו נכשל הן בנוגע להתנהלותו הרחבה על פי 'רוח הקודש'. הוא מדבר באופן ברור על תשובה, תיקון וקבלת אחריות, ומודה ועוזב – ירוחם".

הרב בזק הוסיף עוד כי "התנ"ך וחז"ל מלמדים אותנו שאין אדם חסין מטעויות ונפילות, "כִּי אָדָם אֵין צַדִּיק בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יַעֲשֶׂה טּוֹב וְלֹא יֶחֱטָא". מה שמצופה מן האדם הוא להכיר בחטא ולקבל על עצמו לפעול למניעת הישנותו בעתיד, ומכאן סלולה הדרך חזרה, שכן שערי תשובה אינם ננעלים. טוב עשה הרב טל כשהלך בדרכו של דוד המלך, מקים עולה של תשובה, שידע לומר "חטאתי לה' " גם אחרי החטאים החמורים בפרשת בת שבע ואוריה". 

"בקשת הסליחה והכרת החטא הן צעד ראשון וחשוב בדרך להשלמת מהלך התשובה, שבו בראש ובראשונה יש לפצות את מי שנפגע, ובהמשך – לנקוט בכל הצעדים הדרושים על מנת למנוע את הישנות התופעות הבעייתיות". הרב בזק אומר כי מהלך זו צריך לכלול קביעת דרכים מוסדרות לפיקוח על כך, כחלק מן האחריות המתבקשת לשלומם של תלמידים ותלמידות רבים והוסיף, "יהי רצון שאכן הרב טל יצליח בדרכו החדשה, ישלים את המהלכים הנדרשים ויזכה לתשובה שלמה מאהבה".