טראמפ החלים מקורונה: "מרגיש חזק"

נשיא ארה"ב יצא לנאום באירוע בחירות בפלורידה, ורופאו האישי עדכן כי הוא נבדק ונמצא שלילי לנגיף, שבועיים לאחר שנדבק: "עברתי את זה, עכשיו אני מחוסן", אמר לקהל, שעמד בצפיפות ורובו ללא מסכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/20 07:46 כה בתשרי התשפא

טראמפ החלים מקורונה: "מרגיש חזק"
טראמפ, צילום: shutterstock

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, נאם הלילה (ג') בפני קהל של אלפים באירוע בחירות בפלורידה, לראשונה מאז הודיע כי נדבק בנגיף הקורונה, לפני כשבועיים. במקביל, הודיע רופא הבית הלבן כי הנשיא נבדק, ונמצא שלילי לנגיף.


(טראמפ באירוע הבחירות, הלילה)

כזכור, טראמפ הודיע כי הוא ורעייתו נדבקו בקורונה, ולאחר מכן דווח כי הוא אושפז בבית חולים, ואף טופל בחמצן. במשך מספר ימים שררה אי ודאות בנוגע למצבו של הנשיא, אך מהתמונות הלילה נראה כי מצבו אכן טוב, והוא לא סובל מתסמינים כלשהם.

טראמפ אמר בנאומו כי "נהדר לחזור למדינת הבית שלי פלורידה, עבור החזרה הרשמית למסע הבחירות. אני טעון באנרגיות מהתפילות והתמיכה שלכם. קיבלתי תמיכה שלא תיאמן". הוא הוסיף כי "אני מרגיש כל כך חזק. אני יכול לצעוד לתוך הקהל הזה. אני אלך לשם, אנשק את כולם. אנשק את הבחורים ואת הנשים היפות, את כולם. אתן לכם נשיקה גדולה ושמנה". 

מדובר באירוע הבחירות הראשון בו משתתף הנשיא מאז נדבק בנגיף. קהל האלפים שהשתתף באירוע עמד בצפיפות, ורוב המשתתפים לא עטו מסכות. טראמפ התייחס למאבק של ממשלו בנגיף הקורונה ואמר כי "תחת מנהיגותי אנחנו מביאים חיסון בטוח והתאוששות מהירה כפי שאף אחד לא יכול אפילו להאמין. אתם מסתכלים על הדרך שלנו למעלה, ואף מדינה בעולם לא התאוששה כפי שאנחנו עשינו". בארצות הברית נפטרו עד כה מנגיף הקורונה כ-215 אלף בני אדם.