טראמפ: "מרגיש הרבה יותר טוב, אוכל לצאת היום אם ארצה"

אחרי השמועות הסותרות על מצבו של נשיא ארה"ב, שאושפז לאחר שנדבק בקורונה, פרסם הבית הלבן סרטון של הנשיא מבית החולים, ותמונות שלו עובד: "לא יכול לחכות לסיים את הקמפיין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 10:53 טז בתשרי התשפא

טראמפ: "מרגיש הרבה יותר טוב, אוכל לצאת היום אם ארצה"
הנשיא טראמפ בבית החולים, צילום: הבית הלבן

השמועות הופרכו? אחרי דיווחים סותרים על מצבו של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שאושפז בסוף השבוע בבית החולים לאחר שנדבק בקורונה, פרסם לפנות בוקר (א') שעון ישראל הבית הלבן תמונות של הנשיא עובד בבית החולים. מוקדם יותר צייץ חשבון הטוויטר הרשמי של טראמפ סרטון בן 4 דקות בו הוא מדבר למצלמה ומספר כי הוא מרגיש טוב.

"אני מרגיש הרבה יותר טוב עכשיו" אמר טראמפ. "זה קרה למיליוני אנשים ברחבי העולם ואני נלחם גם עבורם ולא רק למען ארה"ב – אנחנו נביס את הנגיף". הוא הוסיף כי "אני חייב לחזור כי אנחנו עוד צריכים להמשיך להפוך את אמריקה לנהדרת שוב – עשינו עבודה נהדרת אך יש לנו עוד עבודה. מחכה בקוצר רוח לסיים את הקמפיין".

עוד לפני פרסום הסרטון דווח בארה"ב על מסר שהעביר טראמפ, באמצעות מקורב, ואמר כי "יכולתי לצאת מכאן היום לו רציתי, אבל הם אומרים שצריך להיות תמיד צעד אחד לאחור עם הנגיף הזה".

כזכור, אתמול בלילה דווח כי טראמפ פונה לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" הסמוך לוושינגטון במסוק הנשיאותי "מארין 1", בבית הלבן אמרו כי הנשיא סובל מתסמינים קלים בהם צינון ותשישות. רופאו של הנשיא אמר לעיתונאים כי החום של הנשיא ירד, והוא מרגיש מצוין. הא מסר כי טראמפ מרגיש שהוא "יכול להשתחרר היום". בימים הקרובים צפוי נשיא ארה"ב לעבור טיפול בתרופה "רמדסיביר", שהראתה פוטנציאל להצלחה בטיפול בחולי קורונה קשים, אך הדבר טרם אושש במחקרים סופיים.

מהבית הלבן נמסר כי על אף מחלתו של טראמפ והאשפוז, סמכויותיו לא יועברו לסגנו, מייק פנס. עם זאת, בארה"ב רבו הדיווחים על כך שייתכן ומצבו של הנשיא חמור משמסר רופאו. דווח כי התסמינים של טראמפ החלו כבר ביום חמישי, ולא בשישי כפי שנמסר. בנוסף, רופאו של הנשיא התחמק מלהשיב לשאלה האם הוא טופל באמצעות חמצן, על אף שנשאל על כך מספר פעמים. בהמשך דווח כי הוא קיבל טיפול בחמצן עוד לפני שפונה לבית החולים.

במקביל, לאחר מסיבת העיתונאים מסר גורם בבית הלבן כי "הימים הבאים קריטיים", וכי מצבו של הנשיא עדיין רחוק מלהיות בדרך להחלמה מהירה. לאחר מכן צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו: "רופאים, אחיות וכולם במרכז הרפואי הגדול וולטר ריד, ואחרים ממוסדות מדהימים שהצטרפו אליהם, מדהימים !!! התקדמות אדירה הושגה בששת החודשים האחרונים בלחימה במכה זו.  בעזרתם אני מרגיש טוב!"