מעל אלפיים נפטרים בישראל, הירידה בתחלואה נמשכת. אדלשטיין: "אני אופטימי"

מספר הנפטרים חצה את רף ה-2,000, אך במקביל הירידה במדדים נמשכת. מספר החולים במצב קשה והמונשמים ממשיך לרדת, גם שיעור החיוביים מבין הנדבקים יורד, והוא הנמוך ביותר מאז חודש אוגוסט. שר הבריאות הביע אופטימיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 20:52 כד בתשרי התשפא

מעל אלפיים נפטרים בישראל, הירידה בתחלואה נמשכת. אדלשטיין: "אני אופטימי"
קורונה, צילום: shutterstock

מספרים חיוביים, באופן יחסי, עולים הערב (ב') מנתוני משרד הבריאות על תחלואת הקורונה בישראל. מצד אחד, 33 בני אדם נפטרו מאז אמש כתוצאה מהנגיף, ומספר הנפטרים הכולל בישראל עומד נכון להערב על 2,016 בני אדם. מאז תחילת חודש אוקטובר, בפחות משבועיים, נפטרו כתוצאה מקורונה 464 בני אדם.

מתי נצא מהסגר? המתווה המסתמן של משרד הבריאות לחזרה לשגרה

מנגד, מספרי התחלואה הנוכחיים מעודדים. מספר הנדבקים היומי עמד אמש על 1,618 בני אדם, מתוך כ-23 אלף בדיקות שהתקיימו. אחוז המאומתים עומד על 6.5%, וזהו הנתון הנמוך ביותר מאז ה-21 באוגוסט. 


(התדרוך של ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי-פרייס)

גם המספרים של החולים כיום מוסיפים לרדת. מספר החולים והנשאים הפעילים עומד הערב על 52,892 בני אדם, כשבשיא ההתפרצות, לפני כשלושה שבועות, עמד מספר החולים הפעילים על כ-72 אלף בני אדם. מספר החולים במצב קשה נמצא גם הוא בירידה, ועומד הערב על 827, לאחר שבשיא הגיע כבר ל-890. מספר המונשמים עומד על 227.

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, התייחסה במסיבת עיתונאים אחר הצהריים לירידה בתחלואה, ואמרה כי "אנו רואים ירידה במספר המקרים המאומתים היומי, וגם ירידה במדדי הרמזור - רק כ-30% מהמדינה נמצאת במדדים של עיר אדומה.
זו עדיין תחלואה רחבה אבל בהחלט רואים שיפור. מבחינת חולים קשים ומונשמים יש יציבות, נבלמה העלייה במספר הקשים והמונשמים אבל עדיין מחכים לראות ירידה במספר הנפטרים".

אדלשטיין: "ברגע שנעמוד ביעדי התחלואה - יהיה אפשר לפתוח"

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, אמר הערב בראיון לחדשות 12 כי הוא אופטימי לגבי המשך הירידה בתחלואה: "אני מספיק אופטימי וראיתי את כל התחזיות", אמר שר הבריאות. "יש אנשים יותר אופטימיים ויש אנשים יותר זהירים שאומרים שלא נגיע לשם. יש סיכוי טוב, אבל כפי שאמרתי התשובה היחידה האמיתית היא לפי הנתונים".

על פתיחת המשק אמר שר הבריאות: "בשלב הראשון נפתח מסגרות לגיל הרך, נפתח עסקים ללא קבלת קהל ותוסר הגבלת ה-1,000 מטר אבל זה פחות או יותר הכיוון. אני כבר אומר, אנחנו צריכים מדרגות של שבועיים בין פתיחה לפתיחה". הוא הוסיף כי "אין לנו תאריכים, יש לנו נתוני תחלואה. ברגע שנראה עמידה ביעדים שהצבנו לפתיחה ראשונה - אפשר יהיה לפתוח. אנחנו עוד רחוקים מהיעד. אני מבין את הקושי, אני לא ציני בנושא הזה. אנחנו לא בתוכנית יציאה, אנחנו עם תוכנית למניעת סגר שלישי".

יולי אדלשטיין. נכנס לבידוד

שר הבריאות יולי אדלשטייןצילום: פלאש 90

באשר לאפשרות שיוטל סגר דיפרנציאלי בערים אדומות בלבד, אמר אדלשטיין: "ברגע שתוכנית הרמזור הייתה בשלה לביצוע, היא אושרה בקבינט והיינו באחוזי תחלואה כאלה שרמזור לא יכול היה לעזור. היישובים האדומים יישארו בסגר על מנת לאפשר את הפתיחה שבהן התחלואה יורדת. אם יהיו הפרות המוניות אז התחלואה גם לא תרד".

"אנחנו צריכים להבין שאנחנו חיים במדינה שלא ניתן למנוע בה לגמרי את התנועה של האוכלוסייה", המשיך. "אנחנו נגביל את זה רק לתנועות חיוניות מיישובים אדומים. אם נראה שהמדינה הופכת אט-אט לירוקה נוכל להקדים חלק הפתיחות בתנאי שנוכל לעשות סגר באותם חלקים אדומים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן