האדמו"ר מבעלז חלה בקורונה, ב'הדסה' סיפקו לו שירותי רפואה בבית

האדמו"ר מבעלז נדבק בקורונה לפני כחודשיים, ואף הגיע למצב קשה, אך סירב להתפנות לבית החולים. צוותים רפואיים מ'הדסה' הגיעו לביתו וטיפלו בו, ומנכ"ל בית החולים עודכן באופן שוטף על מצבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 18:58 כד בתשרי התשפא

האדמו"ר מבעלז חלה בקורונה, ב'הדסה' סיפקו לו שירותי רפואה בבית
האדמו"ר מבעלזא, הרב ישכר דב רוקח, צילום: Yaacov Cohen/FLASH90

הורה להפר את ההנחיות - וקיבל טיפול פרטי בביתו. האדמו"ר מבעלז, הרב יששכר דב רוקח, מנהיגה של אחת החסידויות הגדולות בישראל, הוא גם אחד מגדולי מפרי הנחיות משרד הבריאות, שנועדו למנוע את התפשטות הקורונה בישראל. הרב רוקח קורא לחסידיו בעקביות שלא לשמור על ההנחיות, ולפני כחודשיים אף ערך חתונת ענק לנכדו, בהשתתפות אלפי חסידים, במתחם סגור ללא הקפדה על עטיית מסכות או על ריחוק חברתי.

אלפי חסידים הגיעו לחתונת נכד האדמו"ר מבעלזא

זמן קצר לאחר מכן נדבק האדמו"ר בקורונה, אך דבר מחלתו הוסתר מהציבור. בשלב מסוים פרסם אתר ynet כי האדמו"ר פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה, אך לאחר מכן הכחישו בהדסה את הידיעה, וב-ynet הסירו אותה מהאתר.


(חתונת נכד האדמו"ר מבעלז בקיץ האחרון, בניגוד להנחיות משרד הבריאות)

היום (ב') פרסם 'הארץ' כי האדמו"ר אכן נדבק בקורונה, ומצבו אף הוגדר קשה. למרות הכל סירב הרב רוקח להתפנות לבית החולים, אך תחת זאת זכה לטיפול VIP צמוד, באדיבות רופאי וצוות בית החולים הדסה עין כרם.

על פי הדיווח, ב'הדסה' סיפקו ייעוץ רפואי צמוד לרופאו האישי של האדמו"ר, ואף דאגו לאבזר את ביתו בכל האמצעים הדרושים לטיפול בו ולהנשמה, אם יזדקק לה. בשלב מסוים קיבל הצוות הרפואי שטיפל באדמו"ר החלטה לפנותו לבית החולים, למרות הכל, אך לאחר הפרסום ב-ynet הוחלט להשאירו בבית בכל זאת. מקור המעורה בפרטים אמר ל'הארץ' כי . "זו החלטה מאוד לא פשוטה שלא לאשפז אדם כזה", וכי "זו אתיקה מקצועית שגובלת בהפקרות".

אותו מקור סיפר כי האדמו"ר "קיבל טיפול 'טראמפ', VIP, מה שאזרח מהשורה לא מקבל". בטיפול באדמו"ר היו מעורבים מנהל בית החולים הדסה, פרופ' יורם וייס, ובכירים נוספים בבית החולים, כשמנכ"ל בית החולים, פרופ' זאב רוטשטיין, מקבל עדכון שוטף על מצבו.

"המנהג שלנו בהדסה, לפחות מאז שאני פה, שאצלנו כל אדם הוא בן אדם, וכל אחד יקבל את הטיפול כאילו הוא המטופל היחידי שלנו", אמר היום רוטשטיין ל'הארץ'. לדבריו, "המדיניות הזאת עושה את שלה - גם בתוך בית החולים וגם מחוץ לבית החולים. אני חושב שזו מדיניות נכונה שבית החולים שם את האינטרס של החולה מעל האינטרס שלו עצמו".

פרופ

פרופ' זאב רוטשטייןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופ' רוטשטיין הוסיף עוד כי "אנחנו מטפלים בכולם, גם בטיפולים שנעשים בחוץ, בצורה הכי טובה שאנחנו יכולים. זה הדבר היחיד שאני מוכן לומר, מבלי להתייחס לאדמו"ר כזה או אחר או איש נשוא פנים כזה או אחר"

אמש פורסמה ב'כאן' הקלטה של האדמו"ר מבעלז מהימים האחרונים, המורה לחסידיו בפירוש להפר את הנחיות משרד הבריאות: "כל רב מתערב ואומר דעות ונותן עצות, וכל אחד מחזיק את התורה בכיס שלו", אמר האדמו"ר. הוא הוסיף כי, "הרבנים רוצים למצוא חן בעיני הרשויות והרשויות רוצות למצוא חן בעיני הרבנים. זה לא הפתרון. צריך לנהוג כפי שנהגנו עד היום והשם יעזור שלא יהיה נזק".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן