אלפי חסידים הגיעו לחתונת נכד האדמו"ר מבעלזא

לחתונה המתקיימת בירושלים הגיעו אלפי אורחים שבאו לחתונה, הנערכת בניגוד לחוק באולם סגור. האירוע הוכרז כי נעשה בקפסולות ובין החסידים ישנה הפרדה במחיצות נמוכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/08/20 21:47 טו באב התשפ

אלפי חסידים הגיעו לחתונת נכד האדמו"ר מבעלזא
ארכיון, צילום: Yaakov Naumi/Flash90

אלפי אורחים וחסידים הגיעו הערב (ד') לחתונת נכדו של האדמו"ר מבעלזא, בחתונה הנערכת באולם סגור בירושלים. לאירוע הגיעו האורחים כשהם עוטים מסכות, ונמצא לכאורה במתכונת קפסולות אלא שרק מחיצות נמוכות מפרידות בין האנשים. האירוע התקיים בידיעת המשטרה והם מודעים לדרך בה מתנהלת החתונה. בכירים במחוז ירושלים ניהלו ביממה האחרונה שיחות עם מארגני האירוע, ובשלב זה לא פעלו לסגירת האירוע.

החתונה גם מתקיימת בלב שכונה המוגדרת אדומה, ובבעלזא טענו כי לפי הרבי הנזק הרוחני והנפשי הנגרם לחסידיו בגלל ההגבלות ושבירת השגרה, חמור יותר מהסכנה לבריאותם. החסידות היא אחת מחמש החסידויות הגדולות בעולם, ובעלת השפעה רבה בציבור החרדי בישראל. ח"כ ישראל אייכלר מטעם יהדות התורה, הנמנה מבין חסידי בעלזא הגיע גם הוא לחתונה. 

ממשטרת ישראל נמסר כי היא קיימה פגישות מקדימות עם מארגני החתונה במטרה למנוע הפרה של התקנות. "הערב לאחר שהפרו את התקנות, נרשמו קנסות במקום, בהם ארבעה קנסות בסך 5,000 ש"ח למארגנים. בנוסף נפתחה במשטרה חקירה בגין עבירות רישוי", כך לשון הודעת המשטרה.

במקביל הפגנה נוספת של הדגלים השחורים נערכת הערב מול ביתו של השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, טרם ידוע אם גם להפגנה זו יגיעו אלפי בני אדם כמו בהפגנות הקודמות. סיבת ההפגנה היא ניסיונו של אוחנה לבטל את ההפגנות בשיתוף פעולה עם המשטרה.  בעקבות החשיפה אמרו מארגני ההפגנה: "השר לביטחון נתניהו ממשיך בדרכו לרסק את הפרדת הרשויות. כל סיבת קיומו בתפקיד היא עצירת ההפגנות ועצירת חקירת השחיתות השלטונית של בית נתניהו. המחשבה שהוא ימנה מפכ"ל צריכה לזעזע כל אדם שעדיין מאמין בישראל דמוקרטית. גם הערב הגענו לביתו של שליח בלפור לתל אביב".