במחאה על מדיניות משרד הבריאות: איכילוב מפסיק לקלוט חולי קורונה

בית החולים התל אביבי, השני בגודלו בישראל, מאושפזים 110 חולי קורונה - הרבה מעל התקינה. בבית החולים הודיעו למשרד הביאות כי עד שלא יווסתו חולים, הם מסרבים לקלוט חולים חדשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 13:10 כד בתשרי התשפא

במחאה על מדיניות משרד הבריאות: איכילוב מפסיק לקלוט חולי קורונה
מחלקת קורונה בבית החולים איכילוב, צילום: Yossi Aloni/Flash90

בית החולים איכילוב בתל אביב הודיע למשרד הבריאות כי הוא מפסיק לקלוט חולי קורונה חדשים במחאה על מדיניות המשרד מול בית החולים, כך דווח בגלי צה"ל. 

במחלקת הקורונה של בית החולים יש נכון לעכשיו כ-110 חולי קורונה, הרבה מעל התקינה של בית החולים. באיכילוב, שהוא בית החולים השני בגודלו בארץ, מוחים על היעדר של ויסות חולים מצד משרד הבריאות. 

כך למשל, ברמב"ם שרק אתמול (א') צה"ל נכנס לסייע לו, יש כ-60 חולי קורונה לעומת תקינה של כ-120. גם בחניון של בילינסון תפוסה נמוכה. בסורוקה יש מחלקת קורונה שלמה שעומדת ריקה ומחכה לקליטת מטופלים נוספים. לכן באיכילוב הודיעו למשרד כי עד שלא יווסתו חולים - הם מסרבים לקלוט חולי קורונה נוספים. 

נזכיר כי לפי נתוני משרד הבריאות, אובחנו אתמול (א') כחיוביים לנגיף 1,609 איש. במקביל, נמשכה מגמת הירידה בשיעור החיוביים והגיעה ל-7.7%, ונחשב לאחד הנתונים הנמוכים ביותר מתחילת ספטמבר. לפי הנתונים המעודכנים, 1,553 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, גם כאן מדובר במגמת ירידה. מצבם של 823 מהם מוגדר קשה. 224 מחוברים למכונות הנשמה.