אדלשטיין: "יש נתונים מעודדים, נציג מתווה של תקווה"

שר הבריאות חנך, יחד עם שר הביטחון גנץ, את בית החולים הצבאי לחולי קורונה, שהוקם בתוך מתחם בית החולים רמב"ם בחיפה: "דורש פיצוי מלא לעסקים, לא דמי כיס". עוד אמר: "נצליח בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 13:32 כג בתשרי התשפא

אדלשטיין: "יש נתונים מעודדים, נציג מתווה של תקווה"
השרים גנץ ואדלשטיין ברמב"ם, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הבריאות יולי אדלשטיין ושר הביטחון בני גנץ חנכו היום (א') את בית החולים הצבאי לחולי קורונה שהוקם בבית החולים רמב"ם בחיפה.
אדלשטיין שיבח את העובדה שבית החולים הצבאי יורכב מאנשי רפואה בסדיר ולא מאנשי מילואים, כדי שלא יבואו על חשבון סד"כ הרפואה האזרחי. לאחר מכן התייחס אדלשטיין לאסטרטגיית היציאה אותה יביא לאישור קבינט הקורונה ביום שלישי. בנוסף, דרש ממשרד האוצר לספק פיצוי מלא, "לא דמי כיס" לכל העסקים והעובדים שנפגעו מהסגר.

מתי נצא מהסגר? המתווה המסתמן של משרד הבריאות לחזרה לשגרה

"ביום שלישי אציג מתווה של תקווה", אמר אדלשטיין. "התחלה של שחרור הדרגתי, בטוח ואחראי שיש בו כדי להשאיר את התחלואה נמוכה באופן שמערך קטיעת שרשרת ההדבקה יתפוס את הנדבקים. יש אפשרות לעשות זאת בתנאי שלא ניגרר לפופוליזם. 
כולם רואים את הנתונים של ירידה מסוימת בתחלואה. אבל מי שיוצא בקריאות לפתוח באופן מיידי את הכל - הורס את הכלכלה ואת החיים של בני האדם, של מי שסבל מספיק. אי אפשר לפתוח ותוך כמה שבועות להביא לסגירה נוספת.

"כשאנחנו מדברים על יציאה הדרגתית אנחנו אומרים לאותם אנשים: רוצים להבטיח שלא נדרוש שוב לסגור את העסק. אנחנו כממשלה חייבים לדאוג שאותם בעלי עסקים ואנשים שהפסידו המון, יקבלו לא רק דמי כיס, אלא בזמן אמת פיצוי מלא. ובכוונתי להאבק למען זה. לא יכול להיות מצב שאנחנו דורשים הגבלות ואחר כך עצמאים ועסקים לא קיבלו את הפיצוי הנדרש. לא אתן למצב הזה להימשך.
יש נתונים מעודדים. כל השאר תלוי בכל אחד מאיתנו".

שר הביטחון גנץ אמר באירוע כי "יש מה לבחון בדרך שבה התנהלנו ביציאה מהסגר השני. אני אבחן ואתייעץ מהן הדרכים הנכונות לבחון את זה, יש לזה היבטים רפואיים, משקיים, חברתיים, ממשלתיים, וחייבים לתחקר את עצמנו כי אנחנו לפני אותה נקודה בדיוק. אם לא נעשה הפעם את הדברים נכון - אפשר שנגשה עוד פעם. 

"בימים האחרונים יש ירידה משמעותית בתחלואה, שנקנתה במחיר כבד של פגיעה בכלכלה ובחברה, ואנחנו צריכים לתת מענה גם למרכיב הזה, ולדאוג לחיזוק מערכת הבריאות לטווח רחוק ולחוסנה של הכלכלה. רוב אזרחי ישראל נשמעים להנחיות וטוב שכך. רוב אזרחי ישראל מצפים מאיתנו, המנהיגים, שננהג בדוגמה אישית ושנוביל אותם במשבר הקשה הזה. בימים הקרובים נביא צעדים שיאפשרו את הנעת המשק. אני מתכוון לעמוד על כך, שבכפוף להמשך מגמת ירידה בתחלואה, נפעל לפתיחה מבוקרת, מדורגת, מנוהלת ומפוקחת של העסקים שאינם מקבלים קהל. ניכנס בצעדים מדודים ומבוקרים לשגרת קורונה. ואני אומר לאזרחי ישראל - זה לא רק צעדי בקרה ואכיפה שאנחנו עושים, זה הרבה מאוד אחריות ושיתוף פעולה של הציבור". 

מחלקות הקורונה הצבאיות בבית החולים רמב"ם יופעלו על ידי כ-100 אנשי צוות רפואי צבאי הכוללים רופאים ורופאות, אחים ואחיות, חובשים, חובשות וסגל רפואי נוסף מתוך מערך הרפואה הצבאי הסדיר של חיל הרפואה.
במהלך השבוע החולף עברו אנשי הצוות הרפואי הצבאי הכשרה מקצועית ומקיפה על ידי סגל הקריה הרפואית ברמב"ם, שהותאמה להנחיות משרד הבריאות. ההכשרה כללה תכנים עיוניים ומעשיים אשר הכינו את הצוותים לטיפול בחולי הקורונה העתידים להגיע למחלקות באופן המקצועי והאנושי ביותר.