גרוטו מעריך: "גני הילדים ייפתחו ביום ראשון"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו אמר כי פתיחת שנת הלימודים לגיל הרך תתאפשר כבר בתחילת שבוע הבא, וקבע: "לא נאשר חזרה של תלמידי הישיבות הקטנות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/20 10:54 כד בתשרי התשפא

גרוטו מעריך: "גני הילדים ייפתחו ביום ראשון"
פרופ' גרוטו, צילום: פלאש 90

לקראת ההקלות בסגר, שצפויות להתחיל שבוע הבא, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופסור איתמר גרוטו התייחס לפתיחת המשק ושנת הלימודים בגיל הרך, אך קבע כי ההחזרה של תלמידי הישיבות הקטנות לא תאושר. 

"גני הילדים יפתחו ביום ראשון", אמר גרוטו בראיון לגלי צה"ל הבוקר (ב'), "עם זאת, לא נאשר חזרה של תלמידי הישיבות הקטנות". גרוטו התייחס גם לפתיחת המשק וטען שהמשרד נערך גם לכך: "מכוונים לתפיחה גורפת של עסקים שלא מקבלים קהל ביום ראשון". 

דבריו של גרוטו מגיעים בסתירה לדבריה של ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, שהתייחסה אמש (א') לפתיחת שנת הלימודים "ברור לנו שלא ניתן לפתוח עבודה בלי גנים ואז כיתות א'-ד'. אי אפשר לצאת לעבודה. אנחנו עושים את זה בצורה מדודה וזהירה כדי שלא נצטרך לחזור אחורה. גם אני אמא לילדים בכיתות א' ו-ג' ואני רוצה לדעת מתי הם ילכו לבית הספר. אבל אני יודעת שאסור לקבוע תאריך ולפתוח את הלימודים לפיו. רק לפי המדדים".

אלרעי-פרייס נשאלה האם לדעתה הלימודים יחזרו כבר ביום ראשון, והשיבה: "ביום ראשון הקרוב לדעתי לא. אנחנו כרגע במדדי תחלואה שמקדם ההדבקה לא מתקרב ל-0.8. זאת אומרת אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו ליעד הראשון וזה העיקרון".

במקביל, מתקיים דיון של ועדת הקורונה ביחד עם הוועדה לזכויות הילד על מתווה היציאה מן הסגר בכל הנוגע לפעוטונים ולחינוך לגיל הרך. "אנחנו כבר יודעים, גם ממחקרים שמגיעים לאחרונה שהנזק בסגירת מערכת החינוך עולה בעשרות מונים על התועלת שאפשר להשיג מכך", אמרה יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון בפתח הדיון.

"יש לנו גם מסמך של האוניברסיטה העברית שתומך בכך - הילדים נדבקים פחות ומדביקים פחות. אין שום הגיון אפידמיולוגי להשארה שלהם בבית ולכן אנחנו נדרוש שהמערכות האלה ייפתחו לאלתר ואנחנו נדאג שלא יגררו את זה עד לרגע האחרון", הסבירה יו"ר ועדת הקורונה.

שאשא ביטון הוסיפה: "כבר ראינו פעמים בהם עד ערב לפני הפתיחה אם לא עד הבוקר של הפתיחה, נדחתה ההחלטה ולא ניתן לזה לקרות הפעם. משום שאתמול שמענו את ראש בריאות הציבור אומרת שלא בטוח שייפתחו המערכות עד שבוע הבא אני מבקשת לשמוע תוך כדי דיון מה הסיבה להשאיר את הילדים בבית ולגרום נזק אדיר לכלכלה".