ראש שירותי בריאות הציבור: "לדעתי לא נחזור ללמוד בראשון הקרוב"

לקראת יציאה מהסגר, ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, הציגה את תשעת השלבים המתכוננים לחזרת המשק לפעילות. "עושים את הפתיחה מאוד זהירה כדי לא להגיע למצב שחוזרים אחורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 18:21 כג בתשרי התשפא

ראש שירותי בריאות הציבור: "לדעתי לא נחזור ללמוד בראשון הקרוב"
צילום: דוברות משרד הבריאות

הדיון בקבינט הקורונה יתקיים רק ביום שלישי, אך ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיימה הערב (א') תדרוך לתקשורת בעניין שלבי היציאה מסגר הקורונה של הגל השני. "הנתונים היום מעודדים", אמרה אלרעי פרייס, "אבל אלו נתונים של סוף השבוע ולכן אנחנו מאוד זהירים. אנחנו עדיין לא חושבים שהגענו ליעד. נראה את הנתונים של היום ומחר. אנחנו מקווים שעם השליטה על התחלואה ירדו מספרי המתים והחולים הקריטיים".

לדבריה של אלרעי פרייס, לאסטרטגיית מניעת הסגר הבא יהיו תשעה שלבים. "בנינו עם השר ועם מומחים אסטרטגיה כדי למנוע את הסגר הבא. יש תשעה שלבים לתכנית. בשלב הראשון הסרת הגבלת ה-1,000 מטר וסגר על מוקדי תחלואה. בשלב שני עבודה ללא קהל. בשלב השלישי קבלת קהל, מסחר, צימרים ובתי תפילה. בהמשך מסעדות, בתי קפה וחדרי כושר. בשלב חמישי נתיר התקהלות ובשלב השישי כבר התקהלות עם סיכון. חתונות והתקהלויות גדולות יגיעו בשלב האחרון כמעט".

על מערכת החינוך אמרה: "ברור לנו שלא ניתן לפתוח עבודה בלי גנים ואז כיתות א'-ד'. אי אפשר לצאת לעבודה. אנחנו עושים את זה בצורה מדודה וזהירה כדי שלא נצטרך לחזור אחורה. גם אני אמא לילדים בכיתות א' ו-ג' ואני רוצה לדעת מתי הם ילכו לבית הספר. אבל אני יודעת שאסור לקבוע תאריך ולפתוח את הלימודים לפיו. רק לפי המדדים".

אלרעי-פרייס נשאלה האם לדעתה הלימודים יחזרו כבר ביום ראשון, והשיבה: "ביום ראשון הקרוב לדעתי לא. אנחנו כרגע במדדי תחלואה שמקדם ההדבקה לא מתקרב ל-0.8. זאת אומרת אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו ליעד הראשון וזה העיקרון".

"בין כל שלב לשלב נחכה לפחות שבועיים. ראינו מה קרה בפעם הקודמת שפתחנו הרבה דברים במקביל ואסור לחזור על הטעות הזו. חייבים גם סגר דיפרנציאלי. אם לא נעשה סגר ביישובים אדומים אז מהר מאוד התחלואה תעלה בכל הארץ".

צילום: ללא

מוקדם יותר הערב, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "יש סימנים ראשונים של הצלחה, אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה. אנחנו נפתח את העסקים של עד עשרה אנשים שלא מקבלים קהל, נפתח גם את הגיל הרך, אבל נעשה את זה ושלבים אחרים בהדרגה, בזהירות, ועם מדדים ברורים למעבר משלב לשלב", עדכן ראש הממשלה".