נתניהו לשרים: לא אתנגד להסרת ההגבלות על ההפגנות

את הדברים אמר ראש הממשלה בשיחות סגורות עם שרים, על אף העובדה שלפני שבוע וחצי אישרה הממשלה תקנה המגבילה את קיום ההפגנות למרחק 1,000 מטרים מהבית

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 20:15 כג בתשרי התשפא

נתניהו לשרים: לא אתנגד להסרת ההגבלות על ההפגנות
צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הדיונים על אסטרטגיית היציאה מהסגר נמשכים ללא הרף במהלך היום (א'). אחר הצהריים אמרה ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס: "בנינו עם השר ועם מומחים אסטרטגיה כדי למנוע את הסגר הבא. יש תשעה שלבים לתכנית. בשלב הראשון הסרת הגבלת ה-1,000 מטר וסגר על מוקדי תחלואה. בשלב שני עבודה ללא קהל".

בחדשות 12 פורסם הערב כי בדיון ההתייעצות שקיים היום, ביבקר ראש הממשלה בנימין נתניהו את המומחים שהתנגדו לסגר וכעת קוראים לצאת ממנו באופן מהיר. "כולכם הייתם נגד סגר וקיבלנו את האבא של הזינוקים במחלה. הסגר הביא לירידה דרמטית בתחלואה. מדברים פה על הקלות ולפתוח מהר ובחוסר זהירות בלי נתונים. לא נעשה פה תחרות של מי שפותחים יותר מהר".

בנוגע להפגנות אמר נתניהו בשיחות סגורות כי מבחינתו הוא מסיר את ההתנגדות למצב החירום ואפשר שיחדשו את ההפגנות גם בבלפור, על אף שהמשק עדיין יהיה סגור. 

עוד לפני הדיון עם השרים, אמרנתניהו: "אני יודע שהסגר הוא קשה לכולנו, אבל אני בטוח שרוב הציבור מבין היום שההחלטה שהובלתי על סגר הייתה הכרחית. היא הצילה אותנו מעלייה גיאומטרית של תחלואה, של תמותה, של חולים קשים, ועדיין מוקדם מדי לברך על המוגמר". עוד אמר, "יש סימנים ראשונים של הצלחה, אבל אנחנו צריכים עוד כמה ימים כדי לבחון את זה, וגם אז היציאה תהיה מדורגת, אחראית וזהירה".