מתי חוזרים ללימודים? תלוי את מי שואלים

שר הביטחון וכחול לבן נערכים לפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך כבר בשבוע הבא: "היערכות לפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך בשבוע הבא". דברים אלה סותרים את דבריה של ראש שירותי בריאות הציבור: "לדעתי לא נחזור ללמוד בראשון הקרוב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 19:57 כג בתשרי התשפא

מתי חוזרים ללימודים? תלוי את מי שואלים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מתי יחזרו הלימודים בגיל הרך? ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ אמר הערב (א') כי "כחול לבן תעמוד על החזרת העסקים שאינם מקבלים קהל עוד השבוע, לצד היערכות לפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך בשבוע הבא". זאת בניגוד למה שהעריכה מוקדם יותר הערב, ראש שירותי הבריאות ד"ר שרון אלרעי פרייס, שאמרה, "לדעתי לא נחזור ללמוד בראשון הקרוב".

גנץ אמר הערב, לאחר דיון שערך לקראת ישיבת קבינט הקורונה שאמורה להתקיים ביום שלישי, ועסק בכל הקשור למדיניות היציאה מהסגר: "הירידה שאנחנו רואים בתחלואה וטוב שכך, נקנתה במחיר כבד של מאות אלפים שאיבדו את פרנסתם, עסקים שנמצאים על סף סגירה, מאות אלפי ילדים שלא זוכים לחינוך ראוי והרבה מאוד חולים. הפעם, אסור לנו לצאת בפזיזות מהסגר אבל אפשר בימים הקרובים, לתת מענה מוגבל במקומות שבהם אין סכנת תחלואה".

"לכן", המשיך גנץ, "הודעתי בדיון, שכחול לבן כולה תעמוד על כך שעסקים שאינם מקבלים קהל יוכלו לחזור ולעבוד עוד השבוע בתוך המגבלות של התו הסגול ואין שום סיבה להמשיך ולהשאיר אותם סגורים. לצד זאת, נתחיל להיערך לפתיחת מערכת החינוך לגיל הרך בעוד מספר ימים תוך ביצוע בדיקות רחבות. כבר כיום ברור שאין כל סיבה להשאיר את מצב החירום המיוחד אליו נכנסנו לכן לא נאפשר את הארכתו ביום רביעי, כל זאת בתנאי שמגמות התחלואה תמשכנה לרדת נעשה את כל הצעדים האלה באחריות, תוך שמירת עמדות המומחים וחשוב מכל, באופן דיפרנציאלי, מדורג ומבוקר שלא יביא להתפרצות מחודשת של המחלה".

"ביום ראשון הקרוב לדעתי לא"

ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיימה הערב (א') תדרוך לתקשורת בעניין שלבי היציאה מסגר הקורונה של הגל השני. "הנתונים היום מעודדים", אמרה אלרעי פרייס, "אבל אלו נתונים של סוף השבוע ולכן אנחנו מאוד זהירים. אנחנו עדיין לא חושבים שהגענו ליעד. נראה את הנתונים של היום ומחר. אנחנו מקווים שעם השליטה על התחלואה ירדו מספרי המתים והחולים הקריטיים".

על מערכת החינוך אמרה: "ברור לנו שלא ניתן לפתוח עבודה בלי גנים ואז כיתות א'-ד'. אי אפשר לצאת לעבודה. אנחנו עושים את זה בצורה מדודה וזהירה כדי שלא נצטרך לחזור אחורה. גם אני אמא לילדים בכיתות א' ו-ג' ואני רוצה לדעת מתי הם ילכו לבית הספר. אבל אני יודעת שאסור לקבוע תאריך ולפתוח את הלימודים לפיו. רק לפי המדדים".

אלרעי-פרייס נשאלה האם לדעתה הלימודים יחזרו כבר ביום ראשון, והשיבה: "ביום ראשון הקרוב לדעתי לא. אנחנו כרגע במדדי תחלואה שמקדם ההדבקה לא מתקרב ל-0.8. זאת אומרת אנחנו כרגע לא עומדים במדדי התחלואה שהצבנו לעצמנו ליעד הראשון וזה העיקרון".