הרב הראשי בפניה דחופה: לאפשר לזוגות להתחתן בהתאם להנחיות

בעקבות פניות של זוגות רבים ולקראת הדיון בקבינט היום, פנה הרב דוד לאו בפניה דחופה אל ראש הממשלה ויולי אדלשטיין, לאפשר את קיום חתונתם של זוגות רבים. "למצוא פתרון לזוגות המבקשים להקים את ביתם, תוך שמירה על ההנחיות לקיים חתונה גם מחוץ למגבלת ה-1,000 מטר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/10/20 15:48 כג בתשרי התשפא

הרב הראשי בפניה דחופה: לאפשר לזוגות להתחתן בהתאם להנחיות
הרב דוד לאו, צילום: מרים אלסטר פלאש 90

בעקבות פניות של זוגות רבים ולקראת הדיון שהתקיים היום (א') בקבינה, פנה הרב הראשי לישראל, דוד לאו, בפניה דחופה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין, במטרה לאשר את קיום חתונתם של זוגות רבים המבקשים להתחתן בהתאם להנחיות.

במכתבו כותב הרב הראשי כי הזוגות נמצאים בתקופה זו בחוסר ודאות ובחשש שיצטרכו לדחות את חתונתם, וזאת בשל מגבלת המעבר מעיר לעיר שמונעת את קיום החתונות. הרב לאו מדגיש במכתבו כי החתונות מתוכננות להתקיים בהתאם להנחיות ולמגבלת 20 המשתתפים, אך במצב הנוכחי כמעט ולא מעשי כעת לקיים את החתונות.

"אני פונה אליכם", כותב הרב לאו, "למצוא פתרון לזוגות המבקשים להקים את ביתם, ולשקול להחריג בתקנות השתתפותם של בני הזוג, רב עורך החופה והמשתתפים הקרובים ביותר שיכולים יהיו תוך שמירה על ההנחיות לקיים חתונה גם מחוץ למגבלת ה-1,000 מטר". 

בסיום מכתבו כותב הרב הראשי לראש הממשלה ולשר הבריאות: "בטוחני כי כמי שמכירים בחשיבות ובחיוניות של זוגות המבקשים להקים בית נאמן בישראל, תדעו לשלב בין הצורך בתיקון התקנות לבין חובת הזהירות הנדרשת ותשכילו למצוא פתרון לנושא".

צילום: ללא