בניגוד להנחיות: הרמטכ"ל כוכבי אירח במהלך סוכות בני משפחה

רא"ל אביב כוכבי אירח בביתו את הורי אשתו על אף האיסור לארח בבית אדם שמתגורר בבית אחר, בזמן הסגר. דובר צה"ל אישר את הדברים ומסר כי הרמטכ"ל לוקח אחריות על מעשיו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 20:56 כ בתשרי התשפא

בניגוד להנחיות: הרמטכ"ל כוכבי אירח במהלך סוכות בני משפחה
הרמטכ"ל אביב כוכבי, צילום: דובר צה"ל

בניגוד להנחיות. הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, הפר בערב חג הסוכות את הנחיות הסגר שהוטלו על כלל אזרחי ישראל, כחלק מהמלחמה בהתפשטות נגיף הקורונה. בערב חג הסוכות, ביום שישי שעבר, כוכבי אירח בביתו את הורי אשתו, בביתו השוכן ביישוב קהילתי בצפון הארץ. אחת מהנחיות משרד הבריאות קובעת כי אסור לאדם להתארח בבית של אדם אחר, גם אם אותו אדם מתגורר בטווח 1,000 המטרים המותרים. כך פורסם במהדורת החדשות של ערוץ 12.

מודבר צה"ל נמסר בתגובה כי מדובר בהבנה מוטעית של ההנחיות: "הרמטכ"ל נמנע לאורך כל התקופה מלארח ולהתארח שלא על פי ההנחיות. בערב המדובר הגיעו הורי אשת הרמטכ"ל, הגרים במרחק שלושה בתים, ושהו בחצר הבית בלבד, תוך שמירת מרחק ועטיית מסיכות, וזאת מתוך הבנה מוטעית שההנחיות מאפשרות מפגש בשטח פתוח. הרמטכ"ל מצר על כך ולוקח אחריות מתוך הבנת החשיבות העליונה בשמירה על ההנחיות". 

כוכבי מצטרף לשורה של בכירים שלא עמדו בהנחיות. מוקדם יותר היום, ראש השב"כ נדב ארגמן, פרסם הודעת הבהרה והתנצלות, בעקבות התקרית שפורסמה ב'כאן חדשות' בתחילת השבוע, בה אירח ארגמן בני משפחה בסוכתו, בניגוד להנחיות המאבק בקורונה.

במהלך ראש השנה אירח חבר הכנסת מיקי לוי את שלוש נכדותיו עד שכלתו הגיעה לאסוף אותן, ומאוחר יותר התגלה כי בחג הסוכות התארח בבית בנו. בעקבות כך נקרא חבר הכנסת לוי לשיחה אצל יו"ר מפלגתו, ח"כ יאיר לפיד, שהחליט לפעול כנגד מעשיו של לוי והחליט להדיח אותו מחברותו בוועדת הקורונה בכנסת.

השבוע נחשף ב"הארץ" כי גם השרה גילה גמליאל הפרה את ההנחיות. השרה ובני משפחתה ביקרו בבית הכנסת בטבריה, שם גם נדבקו בקורונה, כאשר התארחו בבית הוריו של בעלה במהלך יום הכיפורים.