אחרי הסערה: פרופ' מוטי רביד הודיע על התפטרותו

מנהל בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, שתקף בחריפות את התנהלות החברה החרדית במשבר הקורונה, וספג שלל גינויים מעיתונאים ופוליטיקאים, הודיע להנהלת בית החולים על התפטרותו מתפקידו

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/10/20 12:02 כ בתשרי התשפא

אחרי הסערה: פרופ' מוטי רביד הודיע על התפטרותו
מעייני הישועה, צילום: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel CC BY 2.5, ויקיפדיה

פרופ' מוטי רביד מתפטר. רביד, המנהל הרפואי של בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק, הודיע הבוקר (ה') להנהלת בית החולים כי הוא מבקש לסיים את תפקידו, זאת לאחר הסערה שיצרו דבריו הבוקר ב'כאן חדשות', בהם תקף בחריפות את התנהלות החברה החרדית בזמן משבר הקורונה.

"התחנכו לקבל בלי לתת": מנהל בית החולים במתקפה חריפה על הציבור החרדי

רביד אמר הבוקר (ה') בראיון ל'כאן חדשות' כי "לא היה עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזאת והורג אנשים". הוא הוסיף כי "אני לא מבין מה הקשר בין דת לבין מה שהם עושים. הם התחנכו לקבל הכל ולא לתת כלום במשך שנים".

אחרי הודעת ההתפטרות התראיין בגלי צה"ל והתנצל: "הציבור החרדי לא מבין שאני בעדו ועושה דברים כדי לעזור לו. לא הובנתי נכון. התכוונתי לפלגים הקיצוניים שממשיכים לעשות התכנסויות מכל מיני סוגים. לא רציתי לפגוע באף אחד. מאוד מתנצל שאנשים נפגעו".

בהודעת בית החולים 'מעייני הישועה' נאמר: "הנהלת בית החולים מעייני הישועה מביעה צער מדבריו בתקשורת בימים האחרונים של פרופ' רביד שבהם השמיע דברים פוגעניים שלא יאמרו כנגד הציבור החרדי בכלל ורבניו בפרט. 
בעקבות הדברים הגיש הבוקר פרופ' רביד את התפטרותו בפני הנהלת בית החולים. 
לאור התקופה הקשה והמאתגרת בה נמצאת מערכת הבריאות,  מועד עזיבתו ונוהל חפיפה עם מחליפו מסוכם מול הנהלת בית החולים. 
הנהלת בית החולים מודה לפרופ' רביד על תרומתו הרבה להעלאת רמת הרפואה בבית החולים". 

עוד נמסר מ'מעייני הישועה': "לגופם של דברים. מיותר לומר כי הדברים שנאמרו ראויים היו שלא יאמרו. והנם ההפך הגמור מעמדת והשקפת בית החולים. בית החולים אשר נוסד כבית חולים קהילתי על מנת לתת מענה לצרכים המיוחדים של ציבור שומרי התורה והמצוות  וכפוף מאז ועד היום לועד ההלכה שבראשות גדולי התורה שליט"א גאה להמשיך לשרת את הציבור  על כל גוניו תוך כדי שמירה על קדושת החיים וערך חיי אדם על פי תורתינו הקדושה כפי שנעשה עד היום.
בית החולים ימשיך בעבודת הקודש של הצלת חיי אדם מבלי להיגרר אחר שיח פופוליסטי הקיים לצערינו בשעה קשה זו".

רביד התייחס באותו ראיום גם למצב התחלואה בישראל אמר מנהל 'מעייני הישועה כי הוא כבר "לא מודאג". לדבריו, יהיה עוד גל תחלואה, אך אולי קטן מהנוכחי: "אני מקווה שהוא לא יהיה גדול מאוד אבל הוא יהיה", אמר רביד. לדבריו, "השאלה כמה אנשים הם ידביקו - זה אחד מהאירועים הפרועים ביותר שהיו במדינת ישראל".

" width="100%">

יש לציין כי רק לפני יומיים אמר פרופ' רביד בגלי צה"ל כי  "בני ברק רחוקה מלהיות מופקרת. בסוף אפריל היה משבר אמון, אבל לאנשים נפל מזמן האסימון. בתי הכנסת רובם ככולם סגורים". פרשנים העריכו הבוקר כי רביד קיבל בימים האחרונים מסר או הודעה מפורשת כי הוא צפוי לסיים את תפקידו בקרוב בכל מקרה, ולכן אמר את הדברים בראיון הבוקר.

רביד, בן 82, מכהן כ-15 שנה כמנהל בית החולים הממוקם בלב בני ברק. הוא נחשב דמות מוערכת בציבור החרדי, והביקורת שלו עוררה זעם בתקשורת החרדית. העיתונאי הוותיק יוסי אליטוב, עורך העיתון 'משפחה' כתב בטוויטר כי רביד "מחרף ומגדף את החרדים בשפת רחוב כאחרון הערסים. יש דרך לבקר ולהוכיח. הסגנון האלים של רביד, רק מגביר את משבר האמון ולא מקדם אותנו לשום מקום. לא חושב שהאיש יכול להשאיר בתפקידו עוד רגע אחד".

עמיתו, עורך 'בקהילה' שלמה קוק, היה חריף יותר וכתב: "פרופ׳ רביד הוא פרזיט שחי על חשבון החרדים כבר הרבה שנים. צריך לומר את האמת: בעולם מתוקן לא נותנים לפנסיונר בן 82 לנהל בית חולים".

בהמשך תקפו רוב הח"כים מהמפלגות החרדיות את רביד על דבריו. סגן השר אורי מקלב (יהדות התורה) אמר כי רביד הוא "אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, - מוכן בגלל מנעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים!
לצערינו, הוא עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ בהתנדבות בבתי החולים עצמם והחשיבות שיש לציבור החרדי לחיי אדם".

ח"כ יעקב אשר אמר בראיון בגלי צה"ל כי "דבריו של פרופ' רביד חמורים מאוד. הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו זה שהעומס והתשישות בעבודה הביאו אותו לאמירה האומללה הזו".