מח"ש תסגור את התיק נגד השוטרים בפרשת הסדרה "מחוז ירושלים"

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה כי החליטה לא לנקוט בצעדים פלילים נגד השוטרים שהשתתפו בסדרה "מחוז ירושלים", שבה הושתל רובה מסוג M-16 בביתו של תושב עיסאוויה: "השוטרים הבינו שמותר לצלם סצנות לא אמיתיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 16:52 יח בתשרי התשפא

מח"ש תסגור את התיק נגד השוטרים בפרשת הסדרה "מחוז ירושלים"
הסדרה 'מחוז ירושלים', צילום: משה נחומוביץ

המחלקה לחקירות שוטרים הודיעה היום (ג') כי החליטה לסגור את התיק בעניין הסדרה "מחוז ירושלים", שבה בין היתר הושתל רובה מסוג M-16 בביתו של תושב עיסאוויה, סאמר סולימאן. ממח"ש נמסר כי "בסיום בדיקה יסודית של המקרה, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה, על דעת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), שלא לנקוט בהליכים פליליים בעניינם של השוטרים המעורבים בהפקת הסדרה".

כזכור, במסגרת הפרשה, נחשף כי לצורך צילומי הסדרה ששודרה בכאן, הושתלו נשקים בבתיהם של תושבים, על מנת להמחיש את עבודת שוטרי המחוז. הפרסום עורר סערה לאחר שהתושבים התלוננו כי בעקבות השתלת הנשק ואי מעצרם, שכניהם סברו כי הם משתפי פעולה עם המשטרה ולכן חשו סכנה לחייהם. המשטרה פרסמה את ממצאי התחקיר שלה, ממנו עלה כי "שוטרים הבינו שמותר לצלם סצנות לא אמיתיות".

ארבעה תושבי מזרח ירושלים, באמצעות עורך דינם מוחמד רחאל, הגישו תלונה למח"ש בעקבות התנהלות השוטרים, אולם כעת כאמור נודע על סגירת התיק במישור הפלילי והעברתו למשטרה להמשך הליכים משמעתיים נגד השוטרים שביצעו לכאורה את השתלת הנשק.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן