הנשיא ריבלין: "לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה"

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר במרכז השליטה של משטרת ישראל, שם התייחס ליחס המתוח שבין המשטרה לאזרחים. ""אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 12:38 יח בתשרי התשפא

הנשיא ריבלין: "לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה"
צילום: מארק ניימן / לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר במרכז השליטה של משטרת ישראל, בליווי מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן. במהלך הביקור סקר הנשיא את פועלם של השוטרים והאמצעים אשר לרשותם בעת ההתמודדות המשטרתית מול נגיף הקורונה. לבסוף עלה הנשיא לשאת גברים והתייחס למתיחות בין האזרחים לשוטרים בתקופה האחרונה. "אין פה מאבק של אזרחים נגד משטרת ישראל" קבע הנשיא.

"ברחובות שלנו אין מחאה נגד משטרת ישראל. יש ביקורת, לפעמים חריפה עד מאוד, אבל הכעס לא מופנה כלפיכם" אמר הנשיא בנאומו. "אני מאמין שאף אחד מאיתנו לא רוצה לחיות במדינה שבה שוררת אנרכיה, במדינה שבה אין כבוד לשלטון חוק או מנגנונים לאכיפת החוק".

הנשיא התייחס למשבר של הציבור גם מול ההנהגה: "אני רואה בדאגה את השיח הפוליטי שנרקם סביב ההנחיות למאבק בקורונה ואני רק מתפלל, כל הזמן, שלא תתפתח כאן שנאת חינם". הנשיא התייחס גם לשתי הסוגיות הבוערות של צמצום ההפגנות וסגירת בתי הכנסת: "חופש הפולחן וחופש המחאה הם שני יסודות מרכזיים בדמוקרטיה שלנו, ויש לעשות כל מה שניתן על מנת לאפשר אותם באופן מרבי, בהתאם למגבלות הימים האלה.

לסיום אמר הנשיא לשוטרים: :דווקא בימים אלו אתם נזקקים לאורך רוח. אני יודע שאני מבקש מכם יכולת הכלה והבלגה בלתי אפשרית לעיתים. ואני מבקש מכם לזכור שאין לנו ארץ אחרת, ואין לנו משטרה אחרת, ואנחנו חייבים להאמין לכם, השוטרים, ולמשטרה, שהיא רואה לנגד עיניה אך ורק את שלום האזרח".