המשטרה פנתה ליועמ"ש: יש לבדוק האם לפתוח בחקירה נגד השרה גמליאל

המשטרה העבירה למשרד המשפטים את ממצאי הבדיקה הראשונית נגד השרה לאיכות הסביבה. במשטרה מבקשים לבדוק האם יש בסיס לפתוח בחקירה פלילית נגד השרה שהפרה את הנחיות הבידוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/20 12:01 יח בתשרי התשפא

המשטרה פנתה ליועמ"ש: יש לבדוק האם לפתוח בחקירה נגד השרה גמליאל
השרה גילה גמליאל, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

הסערה סביב השרה לאיכות הסביבה גילה גמליאל עולה שלב: המשטרה העבירה הבוקר (ג') את כל פרטי הבדיקה הראשונית ליועץ המשפטי לממשלה, בעקבות הפרתה את הנחיות הסגר. המשטרה ביקשה מהיועץ לבדוק האם יש די חומר על מנת לפתוח בחקירה פלילית נגד השרה. 

כזכור, אמש נחשף כי השרה גמליאל ניסתה להטעות את משרד הבריאות במהלך החקירה האפידמיולוגית, כאשר טענה שמקור הדבקתה בנגיף הקורונה הוא הנהג שלה. רק אחרי שאפשרות זו נשללה הודתה השרה כי היא ובני משפחתה ביקרו בבית הכנסת בטבריה, כאשר התארחו בבית הוריו של בעלה במהלך יום הכיפורים, וכעת נבדקת האפשרות שהמתפללים לא עמדו בתקנות, כך דווח בעיתון הארץ. 

ניסיון ההטעיה של השרה התגלה כאשר טענה שנדבקה מנהג השרד שלה, אולם מתברר כי בני משפחתה הגרעינית, שנדבקו יחד איתה, לא באו כלל במגע עם הנהג - ולכן ההדבקה לא יכולה היתה להיות ממנו. יתר על כן, משרד הבריאות התקשה לאתר את השרה לצורך חקירת המגעים ובידוד הבאים איתה במגע במהלך כשמונה שעות. מכיוון שמשרד הבריאות לא הצליח ליצור איתה קשר, נעשתה פנייה לגורמים פוליטים בליכוד ובממשלה שיסייעו באיתור גמליאל.

עוד נמסר כי בבית הכנסת עץ החיים בו התפללה השרה גמליאל ביום הכיפורים, היו 23 מתפללים שלדברי העירייה שמרו על הנחיות משרד הבריאות. מהבדיקות של משרד הבריאות עולה כי 11 מתפללים נדבקו בקורונה, ומהם נדבקו עוד 4 ילדים.

 כעת על מנת לפתוח בחקירה פלילית נגד השרה על המשטרה לקבל את אישור היועץ המשפטי לממשלה, שאם ימצא די ראיות לעבירה פלילית. בשלב זה העונש על עבירה זו הוא קנס על הפרת ההנחיות, אך אם יהיה די חומר מפליל שיקבע כי השרה חשודה בהעברת מידע כוזב עונשה עלול להגיע עד שבע שנות מאסר. מעשיה של השרה עוררו ביקורת רבה, ואף נשקלה האפשרות בקבינט הקורונה לפטר את השרה.