דו"ח אמ"ן: פתיחת מערכת החינוך היוותה זרז משמעותי בהתפשטות הקורונה בישראל

בדו"ח, שמתפרסם לקראת ישיבת קבינט הקורונה, צוין כי הגילים בהם חלה העלייה בשיעורי התחלואה הם גילאי התיכון וחטיבות הביניים בכל המגזרים, וממליצים להיערך ללמידה מרחוק בתיכונים למשך שבועות או חודשים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/20 11:56 יז בתשרי התשפא

דו"ח אמ"ן: פתיחת מערכת החינוך היוותה זרז משמעותי בהתפשטות הקורונה בישראל
יואב גלנט עם תלמידי בית ספר נטעים במבוא חורון, צילום: עודד קרני/לעמ

מדו"ח חדש של אמ"ן שמתפרסם לקראת ישיבת קבינט הקורונה, שצפוי להתכנס היום (ב') עולה כי "פתיחת מערכת החינוך היוותה זרז משמעותי בהתפשטות נגיף הקורונה". נזכיר כי שר החינוך יואב גלנט התעקש לפתוח את שנת הלימודים במועדה, לצרות עצות המומחים שקבעו שזה עלול להוביל לאסון אפידיולוגי. בנוסף השר גלנט טען כי "אין ערים אדומות" והורה לפתוח את הלימודים בכל המדינה, גם במוקדי תחלואה. 

בדו"ח צוין כי הגילים בהם חלה העלייה בשיעורי התחלואה הם 15-17 במגזר הכללי, 12-17 בחברה הערבית ו-12-17 בקרב בנים במגזר החרדי. באמ"ן ממליצים "לשקול היטב את חזרת הלימודים הפרונטליים" והורו להיערך ללמידה מרחוק בתיכונים למשך "שבועות או חודשים". 

בתוך כך, קיבנט הקורונה ידון גם בהעלאת הקנסות לאלו שיחליטו להפר את ההנחיות. אחת מהבעיות הקשות באכיפת ההגבלות על בתי עסק שהחליטו לפתוח למרות האיסור, היא שבחלק מהמקרים מדובר על קנסות יחסית קטנים שמשתלם לקבל בכדי להמשיך להפעיל את המקום. 

לפי ההצעה של הממונה על הקורונה, פרופסור רוני גמזו, פתיחת בתי עסק, מקומות ציבוריים ועסקיים שפתיחתם נאסרה בתקנות, תגרור קנס של 10,000 שקלים במקום 5,000 היום. לעומת זאת, קיום אירועים מרובי משתתפים אסורים לרבות מסיבות, כנסים וטקסים יגרור קנס של 50 אלף שקלים לעומת 5,000 היום, פי עשרה.

ראש הממשלה נתניהו הסביר אמש (א') כי הוא רוצה לראות את ההשפעה של הסגר הנוכחי רק אחרי עשרה ימים, למרות שכבר עכשיו רואים האטה של קצב ההדבקה. ולכן, למרות שקבינט הקורונה יתכנס היום, ההחלטה על המשך הסגר או הקלה בו תתקבל רק בסוף השבוע.