נתניהו: "רק בסוף השבוע נחליט על המשך הסגר"

בצל ההפגנות והפרת ההנחיות, ראש הממשלה מוציא סרטון חדש ובו הוא מסביר כי הוא רוצה לראות את ההשפעה של הסגר הנוכחי רק אחרי עשרה ימים, למרות שכבר עכשיו רואים האטה של קצב ההדבקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 19:54 טז בתשרי התשפא

נתניהו: "רק בסוף השבוע נחליט על המשך הסגר"
נתניהו. , צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר, בסרטון קצר, כי הממשלה תקבל החלטות על המשך הסגר רק בסוף השבוע הקרוב וביקש מהמפגינים מכל המגזרים להתאחד: "הנחיות הסגר הן לא נגדכם, הן נגד הנגיף"

"אני, כמוכם, חגגתי את חג הסוכות קצת שונה מתמיד, זה חג סוכות בלי אושפיזין. אני יודע, זה שונה, אבל אני מבקש מכולם - חרדים וחילונים כאחד - לשמור על ההנחיות. הנחיות הסגר הן לא נגדכם, הן נגד הנגיף, ואם נפעל כולנו יחד, אנחנו מנצחים את הנגיף הזה", הסביר נתניהו. 

ראש הממשלה סיפר מה הממשלה מתכננת להמשך המלחמה הנגיף: "אני קיימתי היום שיחות גם בנושא הבדיקות המהירות, גם בנושא הכלכלה, גם בנושאים אחרים, סביב השעון. עובדים כדי לנצח את הנגיף". 

נתניהו קבע כי ההחלטה עלהמשך הסגר תקבע בישיבת קבינט הקורונה רק בסוף השבוע הקרוב: "יש כאלה שכבר אומרים שיש להם אופטימיות זהירה שהסגר כבר מתחיל לעבוד, לעשות שיטוח של עקומת הגדילה. אני יותר זהיר מהזהירים, אני רוצה לחכות לפחות שיעברו 10 ימים. זה אומר שאת ההחלטות על המשך הסגר, אחרי מוצאי שמחת תורה, אנחנו נקבל רק ביום חמישי. בינתיים נדון מחר בקבינט על נתוני היציאה ארוכי הטווח מהקורונה, המעבר משלב לשלב, שמירה על האוכלוסייה המבוגרת, הגדלת הקנסות והגברת המשמעת והאכיפה, כי זה הרי בנפשנו". 

ראש הממשלה התייחס בקצרה להפגנות ולהפרת ההנחיות בציבור החרדי: "אני מבקש מכם כולכם להתאחד כמו ארבעת המינים לטובת העם שלנו ולטובת כל אזרחי מדינת ישראל מול מגפת הקורונה העולמית - אנחנו ננצח".