"תפקיד המשטרה הוא לאכוף את החוק, גם אם זה לא מוצא חן בעיני מפריו"

מ"מ מפכ"ל המשטרה התייחס לטענות לאלימות משטרתית בהפגנות נגד נתניהו בתל אביב: "אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו". 'הדגלים השחורים' בתגובה: "עצוב לראות את הכניעה המוחלטת של ניצב כהן לדרג הפוליטי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 11:02 טז בתשרי התשפא

"תפקיד המשטרה הוא לאכוף את החוק, גם אם זה לא מוצא חן בעיני מפריו"
ההפגנות בתל אביב, אמש, צילום: גילי יערי, פלאש 90

מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס הבוקר (א') בהערכת מצב לטענות לאלימות משטרתית בהפגנות שהתקיימו אמש ברחבי הארץ נגד ראש הממשלה נתניהו, ובדגש על ההפגנות בתל אביב, ואמר כי"תפקיד המשטרה במדינה דמוקרטית הוא לממש ולאכוף את הוראות החוק והכנסת, גם כשאין להם תמיכה מלאה בקרב כל הציבור וגם כשאינם לטעמם או לרוחם של מפריו".

סמוטריץ' נגד המפגינים: "עבריינים אנרכיסטים שיצאו בכוונה תחילה להפר את החוק"

"לצערי יש מי שמפרים את החוק ולא נשמעים להוראות השוטרים, לא נעצום עין נוכח הפרות חוק בוטות, במחאות ובכל מקום אחר. אנו ניצבים בשעת חירום לאומית ובמערכה מתמשכת על החיים של כולנו. אני מחזק את ידיהם של המפקדים והשוטרים שניצבים מול אתגרים מורכבים ומשימות רבות נוכח חוסר הערכה מתמשך".

״אני קורא לציבור כולו ללא יוצא מן הכלל להישמע להוראות החוק ולשוטרים הפועלים לאוכפו. אנו נמשיך לבצע את תפקידנו באופן מקצועי וענייני וללא מורא. נמשיך לאכוף את החוק והתקנות ללא משוא פנים ולשמור על שלום הציבור, בטחונו ובריאותו".

ארגון 'הדגלים השחורים', אחד מהארגונים המארגנים את ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו, הגיב בכעס לדברי מ"מ המפכ"ל. בהודעה מטעם הארגון נאמר כי "עצוב לראות את הכניעה המוחלטת של ניצב כהן לדרג הפוליטי. ההשתלטות העויינת של הנאשם ושר השנאה אוחנה חייבת להיתקל בחומה בצורה של משטרת ישראל. משטרת ישראל תפקידה לשמור על הזכות הדמוקרטית להפגין ולא לסכל מחאות באלימות".

ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) כתב הבוקר: "כשאמרתי שדגל שחור מתנוסס מעל החוק לאיסור הפגנות ואני מתכוון המשיך לקיים את זכות היסוד למחאה, הטיחו בי שאני מעודד הפרת חוק... פסיק אחד בחוק המפגינים לא הפרו! אבל המשטרה עצרה וקנסה והפחידה בניגוד לחוק, ומההפרה הקשה ביותר, ההמונית, במכוון, באזורים חרדיים, התעלמה. אז מי כאן מפר חוק?"