הפגנות סוערות ברחבי הארץ, עשרות נעצרו

המחאה נגד נתניהו התקיימה בעשרות מוקדים ברחבי הארץ, בשל הגבלות הסגר. בתל אביב נעצרו כארבעים מפגינים לאחר עימותים קשים עם המשטרה. פוליטיקאים רבים גינו את התנהלות המשטרה. תנועות המחאה קראו לשר אוחנה להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 06:56 טז בתשרי התשפא

הפגנות סוערות ברחבי הארץ, עשרות נעצרו
עימותים בין המשטרה למפגינים בתל אביב, צילום: גילי יערי, פלאש 90

עימותים קשים בהפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו. בתל אביב נעצרו אמש (מוצ"ש) כארבעים בני אדם בהפגנות ברחבי העיר, לאחר עימותים קשים עם המשטרה. ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ספג מכה משוטר, לטענתו, ודימם.

הפגנות ברחבי הארץ נגד נתניהו

במשטרה טענו כי המפגינים הפרו את החוק ואת הגבלות הסדר. בהודעה שפרסמה המשטרה הלילה נאמר כי "חופש המחאה בגבולות שנקבעו בחוק ע״י הדרג המדיני בצל אחד המשברים הבריאותיים הגדולים ביותר שפקדו את ישראל ועל רקע שיעורי תחלואה גבוהים בנגיף הקורונה, אינו חופש ההדבקה ולא מתיר לאף מפגין או מפגינה להפר את החוק והסדר או לפגוע בבריאות הציבור.

"לצערנו, הערב התגלו הפרות רבות וחמורות במוקדי מחאות ובכלל זאת , בעיר ת״א. מפגינים רבים הפרו את הסדר ,חסמו צירים , התעלמו מהוראות השוטרים , ונקטו באלימות פיסית ומילולית. חלקם הגדול  הפרו בבוטות את תקנות שעת החירום כשהתקהלו ללא שמירת מרחקים, לא עטו מסיכות וסיכנו את בריאות הציבור. 
המשטרה חזרה והודיעה למפגינים כי ההפגנה אינה חוקית וקראה להם להתפזר אולם אלו המשיכו להתהלך ברחובות תל אביב חלקם ללא מסכות וללא שמירת מרחק אחד מהאחר והתעמתו עם שוטרים. 

"לנוכח האמור, המשטרה רשמה הערב מאות דו״חות וביצעה  עשרות מעצרים היכן שנדרש ובפרט במקרים בהם לא נשמעו להוראות ואזהרות השוטרים ואף התעמתו עמם. המשטרה לא תאפשר הפרות כה בוטות של החוק והסדר הציבורי במחאות ובכל מקום אחר, ותמשיך לפעול בנחישות וללא משוא פנים היכן שידרש ומתי שידרש".

שר הביטחון בני גנץ הגיב להפגנות ואמר: "תקיפת המפגינים הערב ובימים האחרונים - בלתי מתקבלת על הדעת. ההפגנות המתקיימות לפי ההנחיות הן דבר לגיטימי וחיוני בדמוקרטיה. אני קורא למשטרה לשים את ידה על התוקפים ולמצות עימם את הדין.
האלימות שאנחנו רואים בימים האחרונים נגד מפגינים, נגד שוטרים, נגד אנשי תקשורת בלתי נסבלת. את המגיפה ננצח רק ביחד, בסולידריות, בסבלנות ובסובלנות לאחר".

ח״כ עפר שלח (יש עתיד-תלם), קרא למפגינים שלא לשלם את הקנסות שקיבלו: "התנהגות המשטרה הערב היא תוצאה ישירה של טירוף המלחמה בהפגנות של ביבי, והכניעה המוחלטת של כחול לבן לטירוף הזה.
התשובה היא הגברת המחאה, ועוד דבר: אל תשלמו את הקנסות. תבחרו לעמוד לדין. נראה אותם מביאים אלפי מפגינים לבית המשפט. אני וכל נבחר ציבור ישר נהיה שם להילחם בשבילכם".