סמוטריץ' נגד המפגינים: "עבריינים אנרכיסטים שיצאו בכוונה תחילה להפר את החוק"

יו"ר האיחוד הלאומי תקף בחריפות את המפגינים שהתפרעו אמש בתל אביב, בהפגנות נגד נתניהו: "לא מדובר באזרחים נורמטיביים אלא בעבריינים שהתארגנו קולקטיבית, במודע, במוצהר ומראש, כדי לרמוס את החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/20 08:25 טז בתשרי התשפא

סמוטריץ' נגד המפגינים: "עבריינים אנרכיסטים שיצאו בכוונה תחילה להפר את החוק"
סמוטריץ', צילום: Sraya Diamant/Flash90

מתקפה על המפגינים מימין. ח"כ בצלאל סמוטריץ' (ימינה) תקף הלילה (א') בחריפות את המפגינים שהתפרעו אמש בהפגנות נגד נתניהו, וקרא למשטרה "לאכוף את החוק בנחישות ובאגרוף ברזל". שר התחבורה לשעבר כינה את המפגינים "עבריינים אנרכיסטים", ותקף את ח"כ עופר שלח שקרא להם לא לשלם את הקנסות שהוטלו עליהם.

הפגנות סוערות ברחבי הארץ, עשרות נעצרו

"הסיפור של הערב פשוט", כתב סמוטריץ' בטוויטר, "ושאף אחד לא יעבוד עליכם עם נרטיב שקרי: כמה אלפי עבריינים אנרכיסטים שיצאו בכוונה תחילה להפר את החוק, להתריס נגד הוראות הבריאות, ולהתעמת עם המשטרה שנדרשת לאכוף אותם, ומקבלים גיבוי מטורף מתקשורת שמאלנית מוטה וחסרת אחריות שלא מנסה אפילו לשמור על מראית עין מקצועית".

בהמשך חידד סמוטריץ' את דבריו וכתב כי "יודגש: לא מדובר באזרחים נורמטיבים שנעים על הגבול הדק שבין חוק לדמוקרטיה בפעילות מחאה לגיטימית (כפי שקורה מעת לעת בדמוקרטיה), אלא בעבריינים שהתארגנו קולקטיבית, במודע, במוצהר ומראש, כדי לרמוס את החוק ברגל גסה וחסרת אחריות ולסכן את מדינת ישראל, בריאותה וכלכלתה, ואת המאבק בקורונה". הוא הוסיף: "אני מגנה את העבריינים, מגבה את המשטרה במשימתה החשובה והמורכבת לאכוף את החוק וקורא לה לעשות זאת בנחישות ובאגרוף ברזל כפי שנדרש מול עבריינים מהסוג הזה, להתעלם ולא להיבהל מעיתונאים ופוליטיקאים צבועים שמתייצבים לצד העבריינים ומאיימים לשרוף את המועדון על יושביו ולחסל את הדמוקרטיה".

בתגובה לפרשן 'וואלה' ברק רביד, שטען בטוויטר כי סמוטריץ' "פתח בקמפיין להבריח מצביעים מבנט", כתב סמוטריץ': "ברק, אין לנו אף מצביע מהחברים האנרכיסטים שלך. ואנחנו גם לא רוצים אתכם. עשרים ומשהו המנדטים שלנו הם אזרחים פטריוטים ציוניים וימניים שרוצים ממשלת ימין אמיתית, עניינית, חרוצה ויעילה, שלא תתעסק בפוליטיקה אלא בלנהל את המדינה לטובתם, בקורונה ובכלל. אין לזה שום קשר למחאה האנרכיסטית שלכם".

את ח"כ עופר שלח, שקרא למפגינים שלא לשלם את הקנסות, האשים יו"ר האיחוד כי הוא מסית ומדיח: "תתבייש לך! מסית ומדיח לעבריינות ולהפרת חוק חסרת אחריות ומסוכנת - בריאותית, כלכלית ודמוקרטית. 
אתם אמנם שמאלנים עפר, והתרגלתם להרגיש אדוני הארץ שהחוק זה הם, אבל גם אתם כפופים לחוק וחייבים לציית לו. הגיע הזמן שתפנימו את זה".

שלח הגיב: "נו, בצלאל, ללמוד ממך לשמור על החוק זה יפה. רק שלא לשלם קנס ולבחור לעמוד לדין זה לגמרי במסגרת החוק".