זינוק במספר המונשמים, 43 נפטרים ביממה. גמזו: "השבוע הקרוב קריטי"

למעלה מ-7,000 בני אדם אומתו לקורונה אמש, ועוד קרוב לאלפיים מאז חצות. מספר המונשמים הגיע לשיא נוסף של 224, ומספר הנפטרים עומד על 1,679. ממונה הקורונה אמר כי "ייתכן ועברנו את השיא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/20 19:42 טו בתשרי התשפא

זינוק במספר המונשמים, 43 נפטרים ביממה. גמזו: "השבוע הקרוב קריטי"
ארכיון, צילום: shutterstock

מגפת הקורונה ממשיכה להכות בישראל, והמספרים ממשיכים לטפס בקצב מבהיל. ביממה האחרונה (שבת, חג ראשון של סוכות), הלכו לעולמם 43 בני אדם כתוצאה מהנגיף, ומספר המונשמים זינק ב-21 חולים, והגיע לשיא חדש של 224.

שיא במספר הנדבקים היומי. נתניהו: "אם יהיה צורך - נהדק עוד את הסגר"

ממשרד הבריאות נמסר הערב כי 7,024 בני אדם אומתו כחיוביים לקורונה אמש, מתוך 62,062 בדיקות שתוצאותיהן התקבלו אמש, ומאז חצות נוספו עוד 1,777. מספר החולים במצב קשה עומד על 839, שיא שלילי נוסף. מספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה בישראל עומד הערב על 1,679.

מספר החולים הפעילים עומד הערב על 71,908, מספר שנשמר יחסית יציב בימים האחרונים. ממונה המאבק בקורונה מטעם הממשלה, פרופ' רוני גמזו, סייר היום בעיר שפרעם, ואמר כי ייתכן ושיא הגל הנוכחי מאחורינו.


(תדרוך ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בסוף השבוע)

"השבוע הקרוב הוא קריטי, שבו נדע האם אנחנו לקראת ירידה בתחלואה", אמר גמזו. "יש לנו סימנים עדינים מאוד. מורכב מאוד לנקודת הזמן הזו לדעת בוודאות, אבל ייתכן שעברנו את השיא. אלה סימנים ראשונים בלבד". לדבריו, "מאוד חשוב שבשבוע הזה נראה מגמת ירידה ברורה ומשמעותית, ואז נוכל לדבר על תזמון ההקלות. זה קריטי כי אנחנו נמצאים בשלב שבו ההתחלה של הירידה יכולה פתאום לעלות בחזרה".

גמזו התייחס לחשיבות הבדיקות וקרא לציבור ללכת ולהיבדק - כמה שיותר: "הדבר העיקרי שהייתי רוצה להבהיר כדי שנדע טוב יותר אם יש לנו ירידה בתחלואה - צריך שאנשים ילכו להיבדק כמה שיותר - דרך קופות החולים, גם בדרייבינים של פיקוד העורף. זה חשוב כי זה נותן לנו את היכולת לדעת מה קורה בתוך המערכת. אז כן - סימנים ראשונים, אבל בעיקר - לכו להיבדק".

ממונה הקורונה התייחס לסכנה שבקיום החתונות ההמוניות, על רקע התיעודים הרבים שהגיעו מהמגזר הערבי בחודשים האחרונים, של חתונות רבות כאלה: "כל מי שמזמין אנשים לחתונה מסכן את חייהם. החתונות הן מוקד להתפשטות הווירוס. לכל אחד שיש לו 100, 200 או 300 אורחים בחתונה, ישנם לפחות שניים, שלושה או ארבעה חולי קורונה - כך השרשרת ממשיכה ואין דרך לעצור אותה. כל חתונה משמעה התפשטות הקורונה לעשרות אנשים. גם מי שטוען שהחתונה שלו היא לפי הנחיות משרד הבריאות ולפי הנהלים - טועה".