טראמפ אושפז, מחאות ברחבי הארץ | חדשות השבת

נשיא ארה"ב אושפז בבית החולים לאחר שנדבק בקורונה, אך דווח כי מצבו השתפר. ברחבי הארץ מפגינים אנשי ארגוני המחאה נגד נתניהו, בעשרות מוקדים בשל הגבלות הסגר

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/10/20 19:11 טו בתשרי התשפא

טראמפ אושפז, מחאות ברחבי הארץ | חדשות השבת
ההפגנות נגד נתניהו, הערב, צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע אתמול (ו') בבוקר לפי שעון ישראל, כי הוא ורעייתו מלניה נדבקו בנגיף הקורונה. הלילה דווח כי טראמפ פונה לבית החולים הצבאי "וולטר ריד" הסמוך לוושינגטון במסוק הנשיאותי "מארין 1", בבית הלבן אמרו כי הנשיא סובל מתסמינים קלים בהם צינון ותשישות.

עוד נמסר כי טראמפ יישאר בבית החולים מספר ימים להשגחה צמודה. הערב דווח כי החום של הנשיא ירד, והוא מרגיש מצוין. רופאו מסר כי טראמפ מרגיש שהוא "יכול להשתחרר היום". בימים הקרובים צפוי נשיא ארה"ב לעבור טיפול בתרופה "רמדסיביר", שהראתה פוטנציאל להצלחה בטיפול בחולי קורונה קשים, אך הדבר טרם אושש במחקרים סופיים.

מהבית הלבן נמסר כי על אף מחלתו של טראמפ והאשפוז, סמכויותיו לא יועברו לסגנו, מייק פנס.

הפגנות נגד נתניהו והממשלה ברחבי הארץ

בצל הסגר והמגבלות על ההפגנות, מתקיימים הערב ברחבי הארץ שורה של מפגני מחאה נגד ראש הממשלה נתניהו ושרי ממשלתו. ההפגנות מתקיימות בסמוך לבית ראש הממשלה בירושלים, בסמוך לבתי שרים מכחול לבן ומהליכוד, ובגשרים ומקומות מרכזיים ברחבי הארץ.

ממשטרת ישראל נמסר כי "בשעה זו מתקיימות מחאות ברחבי העיר תל אביב על הגשרים ובמספר כיכרות. כוחות המשטרה פרוסים במוקדים השונים על מנת לשמור על הסדר הציבורי, ביטחון הציבור ובריאותו. במסגרת התקנות שנכנסו לתוקפן אמש, המשטרה אוכפת בנחישות את התקנות הנוגעות למניעת הצטופפות, מרחק של עד 1000 מטר מהבית, שמירת מרחק של שני מטרים בין מפגין למפגין וכן חובת עטיית מסכות פנים בכל מהלך המחאות. אי-עמידה בתנאים תאלץ אותנו להורות על פיזור ההפגנה".

מתנועת "הדגלים השחורים", אחת מהתנועות המארגנות את ההפגנות נגד נתניהו, נמסר כי "אנחנו נמצאים ברגע גורלי והיסטורי. אחרי יותר מ-1,000 הפגנות עם רבבות של משתתפים, אנחנו לא מוכנים לקבל יותר את המצב שהנאשם גורר אותנו אליו. השבוע מדינת ישראל זרקה לפח 35 מיליארד שקלים מכספי המסים, שאנחנו האזרחים שילמנו רק בגלל האובססיה של נתניהו להפסקת ההפגנות".

עוד אמרו בתנועה כי "המשך כהונתו של נתניהו היא האיום הגדול ביותר על המדינה. משבר הקורונה לא ייפתר עד שנתניהו יתפטר. אנחנו קוראים לשרים יזהר שי ואורית פרקש-הכהן להתפטר כדי להציל את ישראל מידי נתניהו". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן