רוני נומה: "התחלואה בישיבות הציונות הדתית דומה לתחלואה בישיבות החרדיות"

ממונה הקורונה במגזר החרדי, רוני נומה, התייחס בתדרוך עיתונאים לתחלואת הקורונה במגזר החרדי ובישיבות, אך סיפק נתונים גם על המצב בישיבות הציונות הדתית: "מתוך 100 ישיבות בציונות הדתית, ישנן 18 ישיבות שנסגרו בשל הקורונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 16:46 יג בתשרי התשפא

רוני נומה: "התחלואה בישיבות הציונות הדתית דומה לתחלואה בישיבות החרדיות"
צילום: Gershon Elinson/Flash90

ממונה הקורונה במגזר החרדי, אלוף (במיל') רוני נומה, התייחס היום (ה') בתדרוך עיתונאים, למספר נושאים, ומטבע הדברים עיקר דבריו נגעו במגזר החרדי. נומה פתח וסקר את מצב תחלואת נגיף הקורונה במגזר החרדי: "מאומתים בציבור החרדי נכון להיום, יש מעל 21,194. מדובר בנתון המתייחס לכלל המגזר החרדי בכל הארץ, מקצה לקצה".

"החלק היחסי של החולים במצב קשה, המונשמים והמתים במגזר החרדי היה נמוך מהממוצע הארצי. בגלל שיש עכשיו עליה בתחלואה אצל החרדים - זה נצמד למגזר הכללי". עוד אמר נומה, "ישנה עליה בקרב החולים מעל גיל 65, יותר מפי שניים. האם זה קשור לראש השנה או ארוחות משפחתיות? זו עובדה".

הממונה גמזו: "40% מהמאומתים בימים האחרונים הם מהמגזר החרדי"

נומה התייחס בדבריו, לדברים שאמר מוקדם יותר פרופסור רוני גמזו: "בשלושת הימים האחרונים היה ריכוז מאמץ של  בדיקות אצל החרדים מכיוון שלא ניתן היה לבדוק בשישי, שבת ויום כיפור. פועל יוצא מזה שבבדיקות האחרונות 40% מהמאומתים הם חרדים".

"אנחנו מצפים ממנהיגי הציבור לממש את רוח הסגר ולממש את ההנחיות", אמר נומה בהקשר לחג הסוכות. "אנשים צריכים לקחת אחריות. אנחנו פועלים לכך ומסבירים, לא כולם מזלזלים ומצפצפים. שאנשים לא יתפללו בבתי הכנסת, שלא יהיו טישים ויעטו מסכות. אני קורא למשטרה: במקומות שצריך - שתהיה יותר אכיפה".

על המלוניות אמר נומה: "אנחנו רוצים להוציא משפחות מעורבות מהקהילה. תפיסת העולם הזו הייתה עם היענות מצוינת של כלל הגופים, פיקוד העורף ומשרד הביטחון. צריך להבין, בסוף ישנה מגבלה, ואנחנו במקום שבו הביקוש גדול יותר מההיצע שיש לנו עם המלוניות, ולכן יש לנו מאות משפחות שממתינות לפינוי, וכנראה שהם לא יתפנו בימים הקרובים בשל סדרי עדיפויות".

לשאלה האם ישנה הדבקה מכוונת כדי להגיע למלוניות, השיב נומה: "צריך להוקיע ולגנות את אלו שנכנסים למלוניות שלא לצורך באמצעות הדבקות מכוונות. אנחנו לא יודעים מה ההיקף של ההדבקות המכוונות. זה דבר פגום מאוד, זו סכנה בריאותית וזו פגיעה בקהילה של אותם אנשים".

נומה אינו יודע מתי יפתחו שוב הישיבות והוא אינו מאמין כי זה יקרה כבר בראש חודש חשוון: "הישיבות הן בתוך מודל הפנימיות של משרד החינוך וכל החלטה היא נגזרת מהמודל. ההחלטה אם לפתוח את הישיבות, קשורה למערכת החינוך הארצית בגילאי 10 ומעלה. הדבר השני קשור לרמת התחלואה".

בסוף דבריו התייחס נומה גם למצב התחלואה בישיבות הציונות הדתית: "מתוך 100 ישיבות בציונות הדתית, ישנן 18 ישיבות שנסגרו. מדובר בכ-1,000 תלמידים מתוך 12,000. גם שם יש תחלואה, גם שם יש פספוסים, כולנו בני אדם ובני אנוש, ולכן יש תופעות שקורות בכל מקום". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן