הממונה גמזו: "40% מהמאומתים בימים האחרונים הם מהמגזר החרדי"

אחרי שאובחנו כמעט 9,000 מאומתים חדשים, הממונה למאבק בקורונה התייחס עלייה בתחלואה "לא הפתיע אותי", מכריז שלא תהיה החרגה של מגזרים "תהיה אחידות בכל הארץ" ומפרגן להחלפה אפשרית שלו בידי בר סימן טוב: "אברך על כך - הוא איש ראוי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 14:24 יג בתשרי התשפא

הממונה גמזו: "40% מהמאומתים בימים האחרונים הם מהמגזר החרדי"
צילום: David Cohen/FLASH90

"כ-40% מהיקף הנדבקים המאומתים בימים האחרונים הם מהחברה החרדית", כך אמר פרופ' רוני גמזו, הממונה למאבק בקורונה. לדבריו, ישנה עלייה מדאיגה בשיעור החולים מעל גיל 60 בחברה החרדית. גמזו הוסיף כי "אבקר היום באחד היישובים החרדיים כדי להתקרב למורכבות הקיימת שם ולעשות כל שניתן כדי לחזק את התושבים".

הממונה התייחס לנתוני התחלואה שהתפרסמו היום (ה') ואמר כי "לגבי התחלואה. קמנו הבוקר עם 9,000 מאומתים, אותי זה לא הפתיע. צריך להסתכל על ה-9,000 האלה בראייה של ארבעה ימים אחורה. הימים האחרונים היו משוגעים, אני מאמין שנגיע ל-70 אלף בדיקות היום".

בעקבות הדיווחים לפיהם שר הבריאות אדלשטיין מתכוון להחליף את גמזו במנכ"ל הקודם של משרד הבריאות משה בר סימן טוב, אמר הממונה הנוכחי כי "הוא חבר ויש לנו היכרות עמוקה. אם יחליטו שהוא יהיה הממונה הבא - אברך על כך. הוא איש ראוי". אך הוסיף כי "אם אדלשטיין יבקש - אשקול להישאר בתפקיד" גם אחרי תום התקופה הראשונה שהוגדרה לו. 

"עדכון נוסף שאני רוצה לתת הוא לגבי הפרסומים לפיהם פיקוד העורף לא עומד במשימה. פיקוד העורף קיבל את המנדט להקים מערך מאוד מורכב לפני שמונה שבועות. כרגע אנחנו עושים לא רק כמות גדולה של בדיקות, אלא גם בדיקות שפיקוד העורף עצמו מגיע לעשות, והוא פורס את עצמו בהרבה מקומות שאם הם לא היו זה לא היה קורה. זה שינוי מאוד משמעותי", הוסיף גמזו.

בהמשך הבהיר גמזו כי "כל אמירה כרגע בנוגע לאורך הסגר ללא נתונים וירידת התחלואה היא כרגע לא תהיה ודאית, ולכן מכיוון שמדובר בפרנסה וחופש של אנשים רוצה לחכות עוד קצת. אני באמת רוצה להיות זהיר בעניין הזה".

לשאלה מה היעד ליציאה מהסגר וכמה זמן יידרש לכך, ענה גמזו: "אני לא בטוח ש-400 נדבקים הוא יעד והתעקשות על מספרים זה דבר נכון. שמנו יעדים של 2,000 בקבינט הקורונה, היעדים תלויים בעיקר ב-R. אם אני ב-R 0.7 אז אני במקום יחסית בטוח. צריך למדוד את ה-R".

"לימודים הם לימודים", אמר גמזו בנוגע לחזרה ללימודים של מוסדות חינוך חרדים אחרי תקופת החגים, "ההחלטה תצטרך להתקבל יחד עם כל הגורמים המעורבים, כרגע מוקדם מדי. אני מתחייב לדבר אחד - אחידות בכל הארץ". 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן