שינוי באכיפה: פחות מחסומים - יותר בדיקות פתע

בעקבות הביקורת על מדיניות המחסומים והעומס בכבישים שהם יוצרים, החליטו במשטרת ישראל לבצע שינוי באמצעי אכיפת הסגר וישלבו כלים טכנולוגים ויחידות אופנועים בשמירה על ההגבלות

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/20 09:08 יג בתשרי התשפא

שינוי באכיפה: פחות מחסומים - יותר בדיקות פתע
פחות מחסומים - יותר בדיקות פתע, צילום: דוברות המשטרה

אחרי ההצבעה על שינוי התקנות לחוק הקורונה, לפיהן ההפגנות יוגבלו למרחק קילומטר מהבית ועד 20 אנשים וקנסות של 500 שקלים יוטלו על אנשים שישהו בסוכה עם אדם שאיננו גר עימם בבית, מודיעה הבוקר (ה') המשטרה כי תפעל לשינוי במדיניות האכיפה כדי לייעל את המאבק בקורונה. 

אחת הביקורות שנשמעו כלפי המשטרה הייתה שהמחסומים הרבים שהוצבו בדרכים מרכזיות ברחבי הארץ, לא אפקטיביים ומייצרים עומסי תנועה כבדים שמעוררים כעס בציבור. השינוי במדיניות יתבצע בכך שיהיו פחות מחסומים שיחסמו נתיבים ויותר יחידות אופנועים שיבצעו אכיפה סלקטיבית כלפי רכבים "חשודים", כמו מספר רב של נוסעים או אנשים שלא נראה שנוסעים לעבודתם. כמו כן, המשטרה תסתייע באמצעים טכנולוגיים.

בדיקות סלקטיביות של יחידות אופנועים

בדיקות סלקטיביות של יחידות אופנועיםצילום: דוברות המשטרה

לאחר שעות ארוכות של דיונים וסערות, אישרו אמש (ד') שרי הממשלה את הארכת הסגר הכללי בעוד מספר ימים, עד ל-14.10. כמו כן, אישרו השרים איסור כניסה למקום מגורים של אדם אחר, איסור הכולל בתוכו אירוח בתוך סוכה בזמן הסגר הכללי. מי שיפר תקנה זו יקבל קנס של 500 שקלים. בנוסף, אישרו השרים גם את תקנות הגבלת ההפגנות והן הועברו על ידי מזכירות הממשלה לוועדת החוקה, שתדון בהן מחר.