בזמן הדיון בוועדת חוקה: עימותים קשים בין המשטרה למפגינים מחוץ לכנסת

ההצבעות על ההסתייגויות לחוק שיגביל הפגנות בזמן הסגר עוד מתנהלות, אך עשרות מפגינים מתעמתים עם כוחות המשטרה מחוץ למשכן ומנסים לפרוץ למתחמי משרדי הממשלה הסמוכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/20 11:49 יא בתשרי התשפא

בזמן הדיון בוועדת חוקה: עימותים קשים בין המשטרה למפגינים מחוץ לכנסת
עימותים קשים מחוץ לכנסת, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90     

ברקע הדיון הבוקר (ג') בוועדת החוקה על הגבלת הפגנות במהלך הסגר, פרצו עימותים בין שוטרים שהוצבו מחוץ לכנסת ובין מפגינים שהגיעו למחות מחוץ למשכן. העימותים פרצו לאחר שהמפגינים ניסו לפרוץ את המחסומים וחלקם אף ניסה לטפס מעל גדרות משרד האוצר ולהיכנס למתחם. תנועת הדגלים השחורים מסרה בתגובה לעימותים כי "משטרת נתניהו ממשיכה באלימות חסרת הפשרות שלה נגד כל מי שאינו תומך משטר נתניהו".

במהלך הדיון בוועדת חוקה פרץ ויכוח סוער בין חברי הכנסת אלי אבידר ושלמה קרעי. אבידר (ישראל ביתנו) טעון כי "עוד לא עבר החוק וכבר יש עצורים בחוץ", קרעי (הליכוד) ענה לו "אני הייתי עוצר גם אותך, אתה ממריד". אבידר תקף וקרא לו "פושטק" מספר פעמים והוסיף, "המשפחה שלך מתביישת בך". חבר הכנסת אוריאל בוסו מש"ס ניסה להרגיע את הרוחות ואמר: "יום הכיפורים הרגע יצא". אבידר פנה אליו ואמר כלפי קרעי: "הוא חובש כיפה, תסביר לו".

עימותים קשים מחוץ לכנסת

עימותים קשים מחוץ לכנסתצילום: שי אייזיק - התנועה לאיכות השלטון

בשעה זו, ובמקביל להפגנות מחוץ למשכן, עומדות להצבעה בוועדת חוקה, כל ההסתייגויות לתיקון החוק שיוכל להגביל את ההפגנות במהלך הסגר. אחרי שהוסרו הסתייגויות הליכוד, עומדות כרגע להצבעה ההסתייגויות של ישראל ביתנו והרשימה המשותפת וימינה.

חברת הכנסת איילת שקד בחרה להסביר את ההסתייגות של מפלגתה ותקפה בחשבון הטוויטר שלה את הממשלה שקושרת בין ההפגנות וסגירת העסקים, דבר שלטענתה מזיק בצורה חמורה למשק. "ממשלת ניסנקורן-נתניהו קושרת בין הגבלת ההפגנות לסגר כללי וכך למעשה דוחפת עשרות אלפים לאבטלה ללא צורך. ניסנקורן לא מוכן להגביל הפגנות בלי סגר מלא. נתניהו לא מוכן לא להגביל הפגנות. המסקנה שלהם: סוגרים הכל כדי שלא יהיו הפגנות. צריך לנתק את הקשר הזה. זו ההסתיגות שלנו - להציל את הכלכלה". 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן