מנכ"ל משרד הבריאות: "הלימודים לא יתחדשו במלואם מיד אחרי סוכות"

פרופסור חזי לוי, התייחס לסגר הגל השני ואמר כי ישנו תנאי מאוד ברור להסרתו: "חייבים לרדת לפחות מ-10% אחוזי הדבקה". על ההפגנות אמר: "מה שראינו אתמול בלילה שמר על המתווה שבנינו?" ראש הממשלה על תפילות יום כיפור: "אל תלכו השנה לבתי הכנסת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/20 07:56 ט בתשרי התשפא

מנכ"ל משרד הבריאות: "הלימודים לא יתחדשו במלואם מיד אחרי סוכות"
חזי לוי, צילום: משרד הבריאות

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, התייחס הבוקר (א') להפגנה בבלפור אמש, בה נעצרו חמישה בני אדם וחולקו מעל 150 דוחות. לוי קרא למפגינים להתעשת על אף הזכות להפגין. "בנינו מתווה שמאפשר הפגנות בחוץ בקפסולות, מה שראינו אתמול בלילה שמר על המתווה הזה?", תמה לוי. "מוטרד כאזרח ישראלי", המשיך לוי והתייחס גם לתפילות יום הכיפורים, "מרגיש כאילו אנחנו לא רואים מה קורה, לאן אנחנו דוהרים? אנחנו רואים התקהלויות ענק, חשש לתפילות במקומות בהם ביקשנו לצמצם". את הדברים אמר בגלי צה"ל.

לוי התייחס לסגר הגל השני והניח שלא נצא מהסגר מיד לאחר שמחת תורה. כמו כן, לוי אמר כי גם הלימודים לא צפויים להתחדש במלואם מיד אחרי לאחר שמחת תורה. מתי יוסר הסגר? "היום אנחנו ב-15 אחוזי הדבקה, אנחנו חייבים לרדת לפחות מ-10%".

נתניהו מודה: "ייתכן שההחלטה לפתוח את כלל מערכת החינוך היתה מהירה מידי"

אמש, טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בהחלט קיים צורך בסגר מלא, במסגרת שלושה שלבים: סגר, שגרת קורונה עם בדיקות מהירות ומציאות חיסון. נתניהו הודה כי "נעשו טעויות בדרך", וציין כי, "ההחלטה לפתוח את אולמות השמחות הייתה מהירה מדי, אולי גם ההחלטה לפתוח את כלל מערכת החינוך. ההחלטות הפופוליסטיות בכנסת, לבטל את ההגבלות שהטלנו, הממשלה, לאחר שראינו שהתחלואה עולה היו שגויות לחלוטין".