נתניהו מקדם תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות. מנדלבליט: "המהלך אינו חוקתי"

שר הבריאות אדלשטיין ניסה להביא לאישור הממשלה במשאל טלפוני תקנות חירום להגבלת ההפגנות נגד ראש הממשלה, אולם היועמ"ש הפיץ חוות דעת לשרים וטען כי המהלך אינו חוקתי

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/20 19:57 ח בתשרי התשפא

נתניהו מקדם תקנות לשעת חירום להגבלת ההפגנות. מנדלבליט: "המהלך אינו חוקתי"
נתניהו ומנדלבליט. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

במהלך סוף השבוע, ראש הממשלה נתניהו המשיך לקדם אפשרות של תקנות לשעת חירום שיגבילו את ההפגנות, בעוד שר הבריאות יולי אדלשטיין ניסה להביא אותן לאישור הממשלה במשאל טלפוני הערב (שבת) או מחר בבוקר. מנגד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט קובע שהשימוש בתקנות ההגנה לשעת חירום, אינו חוקתי - ולכן יש מניעה משפטית משימוש בתקנות הללו - שנועדו למנוע הפגנות.

כשעה לפני שבת מנדלבליט הפיץ לשרים את חוות דעתו ובה הסביר כי אימוץ תקנות לשעת חירום עכשיו נוגע באופן ישיר בהליך החקיקה של חוק הקורונה שטרם הסתיים בכנסת. מדברי היועץ עולה שהתקנות נועדו לעקוף את מה שהוא מכנה "דרך המלך" שהיא חקיקת הכנסת הרגילה. הוא סבור ש"דרך המלך" היחידה להגביל הפגנות מטעמי בריאות היא באמצעות השלמת החקיקה בכנסת וביצוע כללי המשטרה המעודכנים בדבר ריחוק חברתי.

במקביל, שר הביטחון גנץ קבע הערב בראיון לחדשות 13 כי הוא לא יאפשר את המשך הליך החקיקה נגד ההפכנות: "לא מוכן להפסקת ההפגנות לתקופה ארוכה, לצערי הליכוד פעל בשביל לשבש את החקיקה".